کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در روز جمعه 5 ژوئن،قیمت کلاف گرم چین،همچنان به کاهش ادامه داد.زیرا فعالان بازار،پس از اینکه شاهد سقوط ارزش بازار آتی در روز قبل،بودند،برای خرید محصول تردید داشتند.واردات نیز،پس از خرید مقادیر زیادی از کلاف گرم ترکیه، کاهش یافت.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):3630-3600 یوان (506-510 دلار) به ازای هر تن،20-10 یوان کاهش به ازای هر تن مشاهده میشود.

شمال چین(تانگشان)-تخمین هفتگی:3620-3590 یوان به ازای هر تن،120-50 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

روز پنجشنبه،فروشندگان در سراسر کشور پس از رکود در بازار معاملات آتی،به دلیل ترس از زوال گرایش به بازار،محصولات خود را با قیمت پایین تری عرضه کردند.اما فعالیت های تجاری،در روز جمعه،همچنان متوسط بود.

یک مشاوره ی داخلی فولاد در اواخر روز پنجشنبه گزارش داد که موجودی کلاف گرم بازار های محلی چین،بالغ بر 2.75 میلیون تن می باشد.که نسبت به هفته ی قبل 11220 تن کاهش یافته است.

یکی از بازرگانان شانگهای،اظهار کرد :"این کاهش قیمت، نشانگر اینست که خریداران در طول هفته ی قبل،با وجود  افزایش قیمت،به شدت در حال شارژ مجدد موجودی خود بودند."

هفته ی قبل، با افزایش  قیمت 30-20 یوان ،در شانگهای به پایان رسید.منابع به fastmarkets گفتند که کارخانه های واقع در شمال چین،در تامین سفارشات موفق عمل کردند،زیرا این کارخانجات از قبل به  توسعه ی زیر ساخت خود پرداخته بودند.

تاجر دیگری از شانگهای،گفت:"ساخت منطقه ی جدید شیونآن در استان هبی،منجر به سفارش بیشتر کلاف گرم مورد استفاده در لوله کشی شده است."

با وجود سقوط قیمت ها در روز های پنجشنبه و جمعه یک کارخانه در شرق چین به fastmarket گفت،که چشم انداز صعودی قیمت ها  برای بقیه سال "تا زمانی که همه گیری دیگری رخ ندهد."وجود دارد.

وی معتقد است که افزایش تمرکز چین بر ساخت و ساز منجر به افزایش قیمت فولاد در دراز مدت خواهد شد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket،فوب بندر اصلی چین،435.59 دلار به ازای هر تن بود،که حدودا 3.12 دلار به ازای هر تن ،کاهش یافته است.کارخانه ها،قیمت پیشنهادی خود را،تغییر نداده اند،اما تاجران انتظار داشتند که اکثر آنها پس از تضعیف قیمت های داخلی،حاضر به فروش کلاف گرم به قیمت 435 دلار به ازای هر تن فوب باشند.

یک تاجر از پکن گفت:که اوایل این هفته،وی در مورد فروش تناژ کمی از کلاف گرم چینی به ویتنام،با قیمت 435-430 دلار به ازای هر تن فوب،شنیده است.علیرغم اینکه قیمت درخواستی اکثر کارخانه ها،455-445 دلار به ازای هر تن فوب بود.او معتقد است که این محموله ها توسط تجاری که هفته ی قبل،محموله هایی را،به قیمت 425 دلار به ازای هر تن فوب-پایین ترین قیمت-خریداری نموده بودند،فروخته شد.

در عین حال،کلاف گرم ترکیه،به بازار چین وارد شده است.گزارش شده که یک دفتر بازرگانی در هانگزو،در روز سه شنبه،40000 تن کلاف گرم ترکیه را با قیمت 430-428 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین،سفارش داده است.تاجر دیگری از شانگهای نیز اظهار کرد :"اوایل این هفته،در مورد فروش کلاف گرم به ویتنام به مقدار 430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،شنیده بودم."اما وی از جزئیات بیشتری اطلاع نداشت.

وی معتقد است این هفته،فروشندگان ترک،نسبت به همتایان هندی خود،سفارشات بیشتری را تامین کرده اند،زیرا این گروه ها عمدتا کلاف گرم نورد مجدد را به قیمت 440-435 دلار به ازای هر تن تحویل cfr  ویتنام عرضه کردند.

شایعات بازار

بازرگان پکنی اظهار کرد:"علاوه بر محصولات ارسالی ترکیه،معتقدم به دلیل کیفیت بالاتر محصولات ژاپنی،آنها نیز رقیب مهمی برای ترکیه  هستند،زیرا بر اساس خبرهای شنیده شده،محموله ای از کلاف گرم ژاپن،به قیمت 440 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،به ویتنام فروخته شده است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3515 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز پنج شنبه،28  یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 ترجمه اختصاصی از آهن اینفو