کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 30 ژوئن،روز سه شنبه اعلام شد که،کمیسیون اروپا،در بازبینی دوم مساله،اقدامات محافظتی موجود بر روی واردات فولاد را تشدید کرد.اقدامات بازبینی شده از تاریخ 1 ژوئیه ی 2020 لازم الاجرا خواهند شد و به مدت یکسال برقرار هستند.کمیسیون اروپا،دو اصلاحیه قابل تعمیم را به سیستم سهمیه بندی واردات فولاد،افزود؛که هدف آن تضمین بازگشت تمامی تامین کنندگان،اعم از صنایع داخلی و صادرکنندگان،به بازار فولاد و به حداقل رساندن رفتار فرصت طلبانه ی بیش از حد بود.

 در اصلاحیه ی اول؛به جای تفویض سهمیه ی سالیانه،مدت زمان اعتبار سهمیه ی هر کشور را یک دوره ی سه ماهه تعیین کردند؛تا جریان با ثبات واردات و جلوگیری از افزایش بیش از حد واردات را در یک دوره ی زمانی،تضمین نمایند.

اصلاحیه دوم ایجاد ساز و کار اصلاح شده برای دستیابی به سهمیه باقیمانده-این موضوع برای کشورهایی که دارای سهمیه های خاص هستند ،صادق است-کمیسیون اروپا اظهار کرد:"این اصلاحیه در صورت لزوم،سهمیه ی باقی مانده را به کشورهای صادرکننده ی کوچکتر،اختصاص می دهد-این کشورها به بخش جهانی سهمیه ها تعلق دارند-."

بر این اساس کمیسیون اروپا،محصولاتی که شامل اقدامات حمایت گرایانه می شوند را بدین صورت گروه بندی کردند:

گروه 1:کلاف گرم

براساس تحقیقات صورت گرفته،میانگین استفاده از از سهمیه ی کلاف گرم وارداتی در سه ماهه ی اول سال 2020، 54 درصد بوده است.که این مقدار نسبت به میانگین 56 درصدی سه ماهه ی آخر سال 2019،و یا میانگین 73 درصدی سه ماهه ی سوم،و میانگین 92 درصدی سه ماهه ی دوم سال، کاهش پیدا کرده است.

کمیسیون اروپا اظهار داشت که چنین تغییراتی در میزان سهمیه،بیانگر این موضوع است  که می بایست تغییراتی در اقدامات اصلاحی موجود صورت بگیرد.

اتحادیه ی اروپا همچنین اعلام کرد که این کاهش قابل توجه در نرخ سهمیه،تنها به دلیل شوک ناشی از همه گیری کووید-19 نیست .از این رو بهبود تقاضای اتحادیه ی اروپا،در سال 2020-21 بسیار بعید به نظر میرسد.

براساس این وضعیت،کمیسیون اروپا دریافت که خطر احتمالی کمبود عرضه(که از جهانی شدن سهمیه ها تحت اجرای اقدامات قطعی ممانعت می کند)در شرایط فعلی دیگر وجود ندارد.

براین اساس،کمیسیون اروپا تصمیم به توقف سهمیه های کلاف گرم دارد و قصد اعمال سیستم ثابتی دارد که ترکیبی از قرار دادن سهمیه برای یک کشور خاص و همچنین استفاده از سهمیه ی باقیمانده می باشد.که تقریبا بر تمام گروه های محصولات فولادی،اعمال شده است.

گروه 8: محصولات فولادی تخت ضد زنگ،نورد گرم

پس از بازبینی،کمیسیون اروپا،تغییرات تاثیر گذاری را،بروی این دسته از محصولات فولادی،لحاظ کرد.در ماه آوریل سال جاری،این اتحادیه،محدودیت های ضد دامپینگ را به صورت موقت، برای محصولات فولادی ضد زنگ نورد گرم،تولید شده در چین،تایوان،اندونزی قرار داد.علاوه بر این،تصدیق کردند که استفاده ی ایالات متحده،از سهمیه کشوری اش بسیار پایین بود.

براساس اعلان  کمیسیون اروپا " با توجه به خطرات ناشی از کمبود عرضه در بازار اتحادیه  اروپا،برای این دسته از محصولات،و متعاقبا رویکرد اتخاذ شده برای سایر دسته بندی محصولات،از زمان تصویب اقدامات حمایتگرایانه،کمیسیون اروپا،دریافت که واگذاری سهمیه به  یک کشور،براساس اقدامات حمایتگرایانه نسبت به سهمیه باقیمانده،به نفع اتحادیه اروپا می باشد."

گروه 25:لوله های درزجوش(درز دار) بلند

کمیسیون اروپا اعلام کرد که براساس مجموعه ای از داده ها که در زمان تحقیقات پیشین در دسترس نبود،در جریان واردات لوله های درز جوش، الگوی نسبتا نابهنجاری را مشاهده کرده است.

کمیسیون اروپا اذعان کرد که جریان تجاری که به تازگی شناسایی شده،نگرانی هایی ایجاد کرده است،زیرا تفاوت زیادی با جریان سنتی تجارت از نظر حجم و مبدا-دارد که منجر به عدم تعادل در بازار خواهد شد.

بویژه،بیش از 70 درصد از حجم کلی سهمیه دراین گروه،با جریان های تجاری قدیمی - که شامل محصولاتی است که در پروژه های بزرگ مهندسی مورد استفاده قرار میگیرند- ،مطابقت دارد.

با اینحال میزان استفاده ی واقعی،بیانگر این است که بعضی از کشور ها از سهمیه برای محصولات صادراتی که در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار نمیگیرند،استفاده می کنند؛و این کار را بخوبی انجام میدهند،به مراتب بسیار بالاتر از حجم معاملات سنتی و با خرج سایر مشارکت کنندگان در بازار.در نتیجه کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محصولات را به دو زیر گروه 25Aو 25B.

گروه 25A،شامل کد CN محصولاتی می باشد که معمولا در پروژه های بزرگ مهندسی مورد استفاده قرار میگیرند.در حالیکه زیرگروه 25B، برای محصولاتی است که در پروژهای بزرگ کاربردی ندارند.گروه 25B شامل سهمیه خاص برای کشورهایی است که،متوسط وارداتشان در سالهای 2015 الی 2017،حداقل 5 درصد،بوده است.سهمیه ی باقی مانده نیز برای سایر کشور ها در نظر گرفته شده است.

دستیابی به سهمیه ی باقی مانده

کمیسیون اروپا تصریح کرد که کشورهایی که سهمیه ی خاص کشورشان را از دست داده اند،می توانند به سهمیه ی باقیمانده در سه ماهه پایانی یک دوره دست یابند.

اصلاحات،فقط برروی آن دسته از محصولات اعمال میشوند که اثر جبرانی (اثرجانشینی جبری)منفی آن،مشخص شده باشد.

کمیسیون اروپا برای دستیابی به سهمیه ی باقیمانده سه ساز و کار و طرح را تعبیه کرده است.این ساز و کار ها برای تمامی محصولات به جز گروه های 1،4B،8 و 25A،صدق می کند.

سازوکار شماره 1:هیچگونه دستیابی به سهمیه ی  بیشتری برای محصولات شامل گروه های زیر وجود نخواهد داشت:

·         گروه 5:شیت های روکش دار با مواد آلی

·         گروه 16:سیم مفتول

·         گروه 20: لوله های فولادی انتقال گاز

·         گروه 27:میله های فولادی نورد سرد

سازو کار شماره 2:دستیابی محدود به سهمیه،به گروه محصولات زیر،اعمال خواهد شد:

·         گروه شماره 10:پلیت کوارت نورد گرم و ضد زنگ

·         گروه شماره 12:پروفیل سبک و میله فولادی تجاری(مرچنت بارز)

·         گروه شماره13:میلگرد

·         گروه شماره14:میله های ضد زنگ و پروفیل سبک

·         گروه شماره15:سیم مفتول ضد زنگ

·         گروه شماره21:پروفیل توخالی(پروفیل قوطی)

·         گروه شماره 22: لوله های ضد زنگ بی درز

·         گروه شماره28:سیم فولادی

ساز و کار شماره 3:وضعیت فعلی برای سایر مقوله ها حفظ می شود.

کمیسیون اروپا،تصمیم گرفت که براساس روند های بررسی شده،-که محموله از مبدا تغییر مکان زیادی نداشته باشد-اجازه ی دستیابی به سهمیه خالی یک کشور خاص را به افراد ذینفع،در سه ماهه چهارم،بصورت نامحدود اعطا خواهد نمود.

با این وجود برای تضمین جریانات تجاری ذینفعان فعلی(سهمیه باقیمانده)،سهمیه های باقیمانده ی انتقال یافته،برای آنها بصورت مجزا خواهد بود.

موارد خاص

موارد خاص شامل

·         گروه 1:فولاد تخت نورد گرم

·         گروه 4:فولاد تخت با روکش فلزی

کمیسیون اروپا اذعان کرد :"برای جلوگیری از پیشامد اثر جبرانی و حفظ جریانات تجاری قدیمی(به لحاظ مبدا)،کمیسیون ایجاد یک  محدودیت 30 درصدی را در این گروه ها،مطرح کرد،با توجه به مقدار اولیه ای که در ابتدای سه ماهه چهارم،برای دستیابی به سهمیه ی خالی یک کشور خاص،در دسترس است."

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو