کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

روز دوشنبه،تاریخ 6 ژوئیه،قیمت کلاف گرم چین،در بازار داخلی،به دلیل رونق معاملات تجاری ثابت بود.گرچه گزارش شده است که ادامه ی روند فعالیت های وارداتی، با سرعت کمتری انجام خواهد گرفت.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):3740-3760 یوان به ازای هر تن (529-532 دلار)،قیمت در این مدت تغییری نکرده است

تاجری از شانگهای اظهار کرد:روند خرید در سطح شهر به دلیل ثبات بازار معاملات آتی،یکنواخت بود و این امر منجر به افزایش گرایش به سمت بازار شد.

وی افزود:میزان موجودی در شرق چین نسبتا کمتر از سایر مناطق این کشور است و این امر خریداران را مجاب می کند تا در صورت افزایش قیمت ،نرخ خرید خود را افزایش دهند.در حالیکه در روز دوشنبه،به دلیل بارش باران و سیل در شرق چین،تقاضا برای میلگرد مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز، به شدت کاهش یافت،اما تقاضای کلاف گرم،که عمدتا در کارخانجات مورد استفاده قرار میگیرد،تاحد زیادی پایدار بود.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم فولادی fastmarket برای بازار صادراتی،فوب بندر اصلی چین،450.39 دلار به ازای هر تن بود،که 2.50 دلار افزایش قیمت مشاهده می شود.

معاملات صادراتی در روز دوشنبه،بسیار کم رونق بود،بهمین دلیل در روز سه شنبه، فعالان بازار عمدتا منتظر به روز رسانی قیمت های پیشنهادی کارخانجات بودند.

یک تاجر مستقر در ژجیانگ به Fastmarket گفت که از قبل کارخانه ای در شرق چین، قیمت خود را مطرح کرده است،وی گفت که پایین ترین قیمت قابل قبول این کارخانه برای کلاف گرم،در حال حاضر 460 دلار به ازای هر تن است،در مقایسه با پایین ترین قیمت هفته ی قبل که 450 دلار به ازای هر تن فوب بود.وی افزود:با توجه به این واقعیت که این کارخانه،به دلیل ثبات بازار داخلی،برای صادرات تحت فشار نیست.بسیاری از کارخانجات،کاهش پیشنهادات صادراتی را حتی به مقدار 15-10 دلار به ازای هر تن،بی معنی می دانند زیرا این امر منجر به جذب خریداران خارجی نمی شود،زیرا سایر تامین کنندگان،محموله های بسیار ارزانتری را دردسترس قرار داده اند.

تاجری از ویتنام گفت:خریداران این کشور در جنوب شرقی آسیا،همچنان به دنبال پیشنهاد 435-430 دلاری به ازای هر تن تحویل cfr،به فروشندگان هندی هستند؛. برخی از آنان قادر به فروش محموله ها با این قیمت بودند.

تاجری از ژچیانگ اظهار کرد که قیمت این محموله ها معادل 425-420 دلار به ازای هر تن فوب می باشد که در مقایسه با قیمت چینی ها بسیار پایین تر است.بازرگانان متعددی به Fastmarket گفتند،خریداران چینی واردات کلاف گرم را در هفته ی قبل ادامه دادند.

تاجر دیگری از شانگهای نیز در مورد معامله ای بالغ بر 20000 تن کلاف گرم هند به قیمت 445-440 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین،گزارش داده است.بازرگان دیگری از شانگهای گفت که وی در مورد معامله ی 10000 تن کلاف گرم تایوانی به قیمت 460 دلار تحویل cfr  چین شنیده است.این مبلغ حدودا معادل 3700 یوان به ازای هر تن در بازار داخلی و یا حدودا 50 یوان کمتر از قیمت کلاف گرم در شرق چین در روز دو شنبه، می باشد.محموله های کلاف گرم شامل محموله های ارسالی ماه اوت/سپتامبر بود.

شایعات بازار

تاجر دیگری از ژجیانگ اظهار کرد:"گرچه میزان واردات کمتری نسبت به قبل صورت گرفته است،اما واردکنندگان معتقدند که قیمت کلاف گرم چین شاهد ثبات و یا افزایش قیمت باشد،زیرا قیمت فعلی تقریبا به قیمت کلاف گرم در شرق چین نزدیک است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3605 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به جمعه ی قبل،1  یوان کاهش قیمت مشاهده می شود.

 

 ترجمه اختصاصی از آهن اینفو