کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 9 ژوئیه روز پنجشنبه،با وجود افزایش سطح موجودی در چین،قیمت ها به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیدند،فعالیت‌های تجاری روز گذشته، فروشندگان را ترغیب به افزایش قیمت پیشنهادی خود کرد.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):3860-3880 یوان(551-553 دلار)به ازای هر تن،20 یوان افزایش به ازای هر تن مشاهده می شود.

در نهایت،بازار کلاف گرم شانگهای،رکود و کاهش قیمت ناشی از کووید-19 را پشت سر گذاشته و به همان سطح قیمت در تاریخ 23 ژانویه (آخرین روز کاری قبل از تعطیلات سال نو چین) رسیده است.

فروشندگان این شهر به خاطر رونق بازار در روز چهارشنبه،تمایل خود را به افزایش قیمت نشان دادند و صبح پنج شنبه،قیمت کلاف گرم را،3880 یوان به ازای هر تن،عنوان کردند.لیکن به دلیل کاهش گرایش بازار به خرید،قیمت را به 3860 یوان به ازای هر تن کاهش دادند.

یک تاجر از شانگهای اظهار کرد:خریداران حاضربه پرداخت مبالغ بیشتری برای کلاف گرم نیستند،زیرا در روزهای اخیر،آنها انبار های خود را پر کرده اند و به مقدار زیادی خرید کردند.

بازرگانان با وجود افزایش قیمت کلاف گرم در هفته ی جاری،در مورد بالارفتن سطح موجودی،ابراز نگرانی کردند.یک مشاوره ی داخلی فولاد در روز پنج شنبه گزارش داد که سطح موجودی کلاف گرم در بازار محلی چین، نهایتا 2.60 میلیون تن می باشد،که نسبت به هفته ی قبل 79100 تن افزایش یافته است.

تاجر شانگهایی مذکور عنوان کرد:این افزایش قیمت منجر به رکود و تضعیف تقاضا در داخل کشور می شود.اما وی پیشبینی می کند که تا زمانیکه بازار معاملات آتی پر رونق است،کاهش قیمت،مشاهده نخواهد شد.معاملات آتی  کلاف گرم،یک روند صعودی را در بازار های مالی چین در پیش گرفته است. منابع بازار این رونق را ناشی از تلاش مداوم دولت برای افزایش نقدینگی می دانند. بسیاری از منابع به اعلامیه ی بانک خلق چین در اوایل ماه ژوئن اشاره کردند.این بانک،از یک اعتبار ویژه ی 400 میلیارد یوانی،برای خرید وام های وام دهندگان محلی،استفاده خواهد کرد.تا به شرکت های کوچک و آسیب دیده از همه گیری کووید-19 کمک کند و برای آنها تامین اعتبار نماید.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket،فوب بندر اصلی چین،456.6 دلار به ازای هر تن بود که 3.50 دلار به ازای هر تن افزایش قیمت مشاهده می شود.

تاجری از ژجیانگ گفت:برخی از کارخانه های چینی در پی افزایش قیمت هفته ی جاری در بازار داخلی،حاضر به فروش به قیمتی پایین تر از 465 دلار به ازای هر تن فوب،نیستند.

تاجر دیگری از ژجیانگ گفت که وی در حال مذاکره با یک کارخانه است،که معامله به قیمت 455 دلار به ازای هر تن فوب،انجام بگیرد.

هیچگونه معامله ی صادراتی دیگری صورت نگرفته است زیرا،قیمت ها در چین رو به افزایش است.گرچه،برخی از بازرگانان اظهار داشتند که احتمالا امکان ارسال صادرات به پاکستان باشد ،زیرا این کشور واقع در جنوب آسیا حاضر به پرداخت 450 دلار به ازای هر تن فوب،می باشد.در همین حین،مشغله ی وارد کنندگان بیشتر از صادرکنندگان است.

یک تاجر از شانگهای به fastmarket  خبر داد که 120000-100000 تن  کلاف گرم در روز چهار شنبه به قیمت 450-444 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین،معامله شده که عمدتا شامل گرید های SAE1006 کلاف گرم بوده است.

دیگر بازرگان اهل ژجیانگ گفت: واردکنندگان همچنان در صدد یافتن محموله هایی از خارج از کشور به قیمت 450-448 دلار به ازای هر تن تحویل cfr بودند.اما وی گمان می کند که احتمالا،یکی از کارخانه های هندی پس از آخرین معامله ی فروش،قیمت های خود را افزایش دهد.

شایعات بازار

تاجری از هنگ کنگ گفت:"شنیده ام که هند،پس از فروش مقادیر زیادی کلاف گرم به چین،قیمت بالاتری را به ویتنام ارائه داده است.کلاف گرم هند هم اکنون به قیمت 455-450 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام در دسترس است در مقایسه با قیمت 445 دلاری به ازای هر تن تحویل cfr،چند روز پیش."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنجشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3718 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به چهارشنبه،22  یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

 

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو