کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در روز دوشنبه، تاریخ 20 ژوئیه، تعدادی از تولیدکنندگان فولاد چین، به دلیل ثبات قیمت در بازار داخلی و کاهش ارزش دلار، قیمت صادراتی کلاف گرم خود را افزایش دادند.

بازار داخلی

شرق چین (شانگهای) :3880-3890 یوان(555-556 دلار)به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت 3900-3870یوانی چند روز اخیر، کاهش 10 یوانی مشاهده می‌شود.

منابع به fastmarket گفتند که معاملات روز دوشنبه بسیار محدود بود و خریداران به دلیل سقوط بازار آتی بورس، رویکرد انتظار برای مشاهده‌ی وضعیت را اتخاذ کردند.

تاجری از شانگ‌های اظهار داشت: "اما قیمت کلاف گرم، در شرق چین به دلیل سطح موجودی نسبتا کم، ثابت مانده است."

وی افزود: "اکثر تجار، ترجیح میدهند که کلاف گرم را به شمال یا جنوب چین بفروشند زیرا می‌توانند از حاشیه سود بالاتر(به دلیل کاهش هزینه‌ی حمل و نقل) برخوردار شوند و یا به قیمت بالاتری بفروشند." "در چنین شرایطی مصرف کنندگان در شرق چین، مجبورند بیش از گذشته، بر واردات حساب کنند." "اما واردات فعلی، قادر به جبران سطح موجودی کم، در شرق چین نبوده است."

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین،474.42 دلار به ازای هر تن بود که افزایش قیمت 3.62 دلاری مشاهده می‌شود.

روز دوشنبه، یک تولید کننده‌ی بزرگ فولاد در شمال چین اعلام کرد که این هفته کلاف گرم را به قیمت 490 دلار به ازای هر تن فوب عرضه خواهد کرد. که حدوداً 5 دلار بیشتر از قیمت 485 دلاری هفته ی قبل می‌باشد.

تاجری از ژجیانگ خبر داد که کارخانه‌ای در شرق چین نیز حداقل قیمت خود را 5 دلار، افزایش داده و قیمت را به 475 دلار به ازای هر تن فوب رسانده است.

یک منبع از کارخانه ای دیگر در شرق چین اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها ناشی از تقاضای ثابت بازار می‌باشد و  ثابت ماندن تقاضا به دلیل افزایش قیمت در طول هفته‌ی گذشته بوده و همچنین ارزش دلار در برابر یوان، کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اداره امور خارجه‌ی چین در روز دوشنبه، روز گذشته، در مقایسه با قیمت 7.08 یوانی به ازای هر دلار ماه قبل، نرخ ارز 6.99 یوان به ازای هر دلار بود.

با وجود افزایش قیمت محصولات توسط کارخانه‌ها، تاجری از ژجیانگ معتقد است که خریداران پاکستانی به خرید کلاف گرم ادامه خواهند داد. مشتری وی در جنوب آسیا، در مورد فروش کلاف گرم نورد مجدد چین به قیمت 500 دلار به ازای هر تن تحویل cfr پاکستان، در هفته ی قبل، خبر داد. که تقریباً معادل 480 دلار به ازای هر تن فوب چین می‌باشد.

هیچ معامله‌ی وارداتی در طول روز صورت نگرفته است. تاجر دیگری از شانگهای اظهار داشت که :"یک تولید کننده ی بزرگ فولاد از هند، محموله‌ای را به قیمت 475 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین عرضه کرد، اما وی معتقد است که واردکنندگان چینی تنها حاضر به پرداخت 455-450 دلار به ازای هر تن تحویل cfr هستند."

شایعات بازار

یک منبع کارخانه‌ای گفت: "افزایش قیمت محصولات صادراتی توسط کارخانه‌ها امری معقول است. زیرا زمان تولید و تحویل محصول در بازار داخلی حدودا 15 روز است بنابراین منطقی نیست که در بازار صادراتی، محصولاتمان را به قیمت ارزان بفروشیم."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دو شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3737 یوان به ازای هر تن بود، که از جمعه‌ی قبل، 15 یوان به ازای هر تن کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

 

 ترجمه اختصاصی از آهن اینفو

# آگاهانه_ خرید_کنید