کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بیلت فولادی کشور های مشترک المنافع(CIS)
در روز جمعه 7 اوت، خبری به
fastmarket رسید مبنی بر اینکه کشور‌های CIS، تا پایان این هفته، قیمت پیشنهادی خود را برای مشتریان خارجی افزایش خواهد داد. اما حتی با وجود پذیرش قیمت توسط برخی از مشتریان، معاملات تجاری محدودی صورت گرفت.

در تاریخ 7 اوت، شاخص صادراتی بیلت فولادی، فوب دریای سیاه، کشور‌های CIS، 404 دلار به ازای هر تن بود، که نسبت به روز قبل 5 دلار افزایش یافت.

به دلیل افزایش قیمت ضایعات فولادی، قیمت پیشنهادی اخیر، برای بیلت فولادی کشور‌های CIS، 410 دلار به ازای هر تن فوب گزارش شده است. در حالیکه قیمت هفته‌ی قبل، 405-400 دلار  بود.

روز جمعه، شاخص روزانه fastmarket، برای ضایعات فولادی گرید HMS1&2(80:20 mix)،کشور‌های اروپایی، تحویل cfr ترکیه، 277.73 دلار به ازای هر تن بود. که روزانه 0.57 دلار و هفته به هفته 5.64 دلار رو به افزایش است.

به گفته ی فعالان بازار، قیمت‌های جدید، بسیار بالا هستند. بطور کلی منابع بازرگانی اعلام کردند که رنج قیمتی مناسب برای بیلت کشورهای CIS، در روز جمعه، 405-400 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه می‌باشد. در اواسط هفته گزارشی مبنی بر فروش محموله‌ای به قیمت 402-400 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه، شنیده شد.

همچنین خبر رسیده که یک کارخانه‌ی هموطن، محموله‌ای را به قیمت 412 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، به شمال ترکیه فروخته است که تقریباً معادل 400 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است. همچنین فعالان بازار، در مورد فروش محموله‌ای از بیلت بلاروسی، به قیمت 404 دلار فوب دریای سیاه، چانه زنی کردند. اما جزئیات این معامله در زمان انتشار قابل تایید نیست. در شمال آفریقا، بازار کاملاً راکد بود.

یک منبع تجاری از فروش بیلت کشورهای مشترک المنافع(CIS)، به تونس به قیمت 402 دلار به ازای هر تن فوب در همین هفته خبر داد. اما منابع طرف مشتری اظهار داشتند که بازار راکد بود و قیمت‌های پیشنهادی بسته به تناژ حدوداً 430-420 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، یا 405-400 دلار به ازای هر تن فوب بود.

در مصر به دلیل عدم تطابق قیمت پیشنهادی تولید کننده و خریدار، معاملات تجاری محدودی صورت گرفت. آخرین قیمت بیلت کشورهای CIS، 415-425 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،(390-405 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه،)،گزارش شده است، گرچه از سمت مشتری به ندرت قیمتی ارائه می شود، و یا قیمت ارائه شده بسیار کم و حدود 405 دلار به ازای هر تن تحویل cfr(385 دلار به ازای هر تن فوب) می‌باشد.

در شوای همکاری خلیج فارس، معاملات جدیدی صورت نگرفته است، زیرا به دلیل تعطیلات عید قربان، فعالان بازار در این کشور‌ها فعالیتی نداشتند.

چین نیز در حال مذاکره با یک تولید کننده‌ی روسی است، برای ارسال محموله‌ای از بنادر خاور دور این کشور است. قیمت پیشنهادی چین 430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr می‌باشد. با این وجود هیچ تأییدی مبنی بر امضای قراردادی در زمان انتشار وجود ندارد. این قیمت برای ارسال محموله از دریای سیاه، مناسب و قابل قبول نیست، زیرا معادل390-385 دلار به ازای هر تن فوب می‌باشد.

 #آگاهانه_خرید_کنید

ترجمه اختصاصی آهن اینفو