صادرکنندگان پلیت چین، با وجود ثبات بازار داخلی، قیمت را افزایش دادند

در طول هفته‌ی قبل، صادرکنندگان پلیت چین، با وجود ثبات بازار داخلی، قیمت خود را افزایش دادند.

در هفته‌ی منتهی به سه شنبه 11 اوت، ارزیابی قیمت fastmarket برای محموله‌های اکتبر پلیت سنگین، فوب بندر اصلی چین، 510-500 دلار به ازای هر تن بود که 15-10 دلار – هفته‌ی قبل قیمت 495-490 دلار به ازای هر تن - افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

منابع مختلف اظهار داشتند که یافتن پلیت با قیمتی کمتر از 505 دلار به ازای هر تن فوب، بسیار دشوار است و این قیمت برای اکثر خریداران خارجی، جذابیت ندارد. آنها افزودند که این افزایش قیمت به دلیل ثبات تقاضا در بازار داخلی و حاکی از این واقعیت است که آنها تازه فروش محصولات ارسالی ماه سپتامبر را به پایان رسانیدند. به همین دلیل اکثر کارخانه‌های تولید کننده‌ی فولاد برای شروع فروش ماه اکتبر عجله‌ای ندارند.

هفته‌ی قبل، پلیت ارسالی ماه سپتامبر، به جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی به قیمت 495-490 دلار به ازای هر تن فوب چین، فروخته شد.

یک تاجر از ژجیانگ خبر داد که مشتریان وی در آمریکای جنوبی، در هفته‌ی قبل، پس از افزایش قیمت، هیچ نوع تمایلی به محصولات چینی نشان ندادند.

همچنین خبری از خریداران ویتنامی نبود زیرا به کالاهای ارزان قیمت سایر کشور‌ها مانند کره جنوبی دسترسی داشتند. تاجری از جیانگ سو گزارش داد: اخیراً فروشنده‌ای از کره جنوبی، پلیت را به قیمت 470 دلار به ازای هر تن فوب عرضه میکرد، که معادل 490-485 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام است.

منابع پیش بینی میکنند که صادرکنندگان عمده‌ی پلیت چین، به دلیل وضعیت بازار داخلی، قیمت خود را بالا نگه دارند. براساس اخبار دریافت شده، در روز دوشنبه، کارخانه‌ای در شمال چین، قیمت محصولات تحویل درب کارخانه، را 50 یوان به ازای هر تن، افزایش داده است.

یک تحلیلگر چینی اظهار داشت: این افزایش قیمت، پس از آنکه سازندگان فولاد در منطقه، منابع خود را به تولید بخش پرسود تری مانند کلاف گرم اختصاص دادند، اتفاق افتاد و نتیجه‌ی این امر کاهش عرضه‌ی پلیت در شمال چین است.

جمعه‌ی گذشته، ارزیابی قیمت هفتگی fastmarket، برای پلیت در بازار داخلی، ارسالی whs شرق چین، 3990-3970 یوان(571-574 دلار) به ازای هر تن بود، که 20 یوان نسبت به قیمت 3970-3950 یوانی هفته‌ی قبل، افزایش یافته است.

یک منبع در کارخانه‌ای از شمال چین، اعلام کرد، که این کارخانه در این هفته خواستار 510 دلار به ازای هر تن فوب می‌باشد.این منبع انتظار پیشنهاد قیمت پایین تر از 505 دلار فوب را ندارد.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید