کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به دلیل ثبات بازار داخلی، صادرکنندگان همچنان به عرضه با قیمت بالا ادامه می‌دهند 

در روز سه شنبه 18 اوت، منابع به Fastmarkets اطلاع دادند که صادرکنندگان کلاف گرم چین به دلیل ثبات بازار داخلی محصولات خود را به قیمت بالایی عرضه کردند.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای): 4080-4090 یوان(588-590 دلار) به ازای هر تن 20-10 یوان افزایش مشاهده می‌شود.

تاجری از شانگهای اظهار داشت که روند افزایشی قیمت  بازار بورس معاملات آتی منجر به بهبود گرایش بازار در بازار محلی شده است. گرچه تقاضا بیشتر از سمت دلالانی بود که به خرید محصولات محلی به منظور مقابله در برابر ریسک‌های بازار معاملات آتی اقدام می‌کنند.

براساس شنیده‌های fastmarket، موجودی کلاف گرم در شانگهای در حال افزایش است، زیرا تجار همچنان در حال خرید از شمال چین به دلیل قیمت کمتر هستند.

منابع اظهار داشتند، در چنین مواردی بسیاری از کابران نهایی، پرکردن مجدد انبار‌های خود را بنابه انتظارات، به تعویق انداختند زیرا در صورت افزایش موجودی، احتمال افت قیمت وجود دارد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فولادی fastmarket، فوب بندر اصلی چین: 507.08 دلار به ازای هر تن بوده است که 51.11 دلار به ازای هر تن افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

این هفته، یکی از کارخانه‌های شمال چین، محصول خود را به قیمت 520 دلار به ازای هر تن فوب عرضه کرد، 5 دلار به ازای هر تن نسبت به هفته ی قبل افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

تجار متعددی به fastmarket، اطلاع دادند که هفته‌ی قبل این کارخانه، کلاف گرم با گرید نورد مجدد را به قیمت 505-500 دلار به ازای هر تن فوب صادر کرد، اما پس از اتمام فروش منابع تخصیص یافته‌ی این کارخانه برای صادرات، در این ماه چنین قیمت‌هایی دیگر در دسترس نخواهد بود.

بر اساس شنیده‌های Fastmarkets، بیشتر بازرگانان معتقدند کمترین قیمت قابل دستیابی در کارخانه‌های اصلی 505-510 دلار به ازای هر تن می‌باشد.

بنا براظهارات منابع، در روز دوشنبه بازار صادراتی کلاف گرم راکد بود و خریداران ویتنامی متمایل به پرداخت حداکثر 505 دلار به ازای هر تن تحویل cfr بودند، که معادل 495 دلار به ازای هر تن فوب چین است.

شایعات بازار

یکی از منابع کارخانه‌ای در شرق چین عنوان کرد: "دلایل بسیار کمی برای کاهش قیمت صادراتی وجود دارد، زیرا به دلیل ثبات بازار داخلی کارخانه‌ها نیازی به فروش و گرفتن سفارش از خارج از کشور ندارند. علاوه بر این ریسک فروش به خارج از کشور، بالا‌تر است، زیرا قبل از تحویل کالا قیمت‌ها ممکن است بصورت مداوم تغییر کنند. زمان مورد نیاز برای تهیه و ارسال کالا در بازار داخلی تنها یک هفته است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز سه شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر به قیمت 3984 یوان به ازای هر تن بود، که از روز دوشنبه حدوداً 34 یوان به ازای هر تن افزایش  مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید