کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بر اساس اظهارات منابع، در تاریخ 21 اوت صادرکنندگان کلاف گرم چین به دلیل ثبات بازار داخلی قیمت پیشنهادی خود را بالا نگه داشتند، اما برخی از تجار محموله‌های در محل بارگیری خود را به قیمت پایین‌تری به خریداران پاکستانی عرضه کردند.

بازار داخلی


شرق چین(شانگهای) : 4060-4070 یوان (587-588 دلار) به ازای هر تن بدون تغییر

شمال چین(تنگشان) : تخمین هفتگی، 3880-3850 یوان به ازای هر تن بوده است ، 30-20 یوان افزایش به ازای هر تن

روز جمعه قیمت کلاف گرم در شانگهای پایدار بود اما منابع اعلام کردند که تعداد معاملات صورت گرفته کم بود.

طی هفته‌ی قبل، قیمت کلاف گرم در شانگهای 20-10 یوان به ازای هر تن افزایش یافت، اما براساس اطلاعات منابع بسیاری از خرید‌ها از سمت دلال‌ها بوده نه کاربر نهایی، آنها برای کاهش و کنترل ریسک احتمالی در آینده اقدام به خرید این اقلام نموده‌اند.

یکی از تجار شانگهای معتقد است که طی چند روز آینده، قیمت کلاف گرم کاهش خواهد یافت زیرا موجودی در این منطقه به دلیل خرید پیشین بازرگانان از شمال چین افزایش یافته است.

صادرات

شاخص  fastmarket، برای کلاف گرم صادراتی فوب بندر اصلی چین 509.91 دلار به ازای هر تن است. 1.29 دلار افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

یک منبع از کارخانه‌ای در شرق چین اطلاع داده است که به دلیل ثبات بازار داخلی آنها مقادیر محدودی را برای صادرات اختصاص داده‌اند، بنابراین قیمت خود را روی 515 دلار به ازای هر تن فوب نگه می‌دارند.

بازرگانان بر این باورند که پایین‌ترین قیمت قابل دستیابی در چین،510-505 دلار به ازای هر تن فوب خواهد بود، که نسبت به اول هفته تغییری مشاهده نمی‌شود.

اما منابع از دستیابی مشتریان پاکستانی به قیمت‌های پایین‌تر، خبر دادند زیرا بازرگانانی که محموله‌هایی در محل بارگیری داشتند، قیمت‌های پایین تر از بازار را نیز می‌پذیرفتند.

بازرگانی از ژجیانگ در مورد ثبت سفارش محموله‌های ارسالی ماه سپتامبر توسط خریداران پاکستانی خبر داد این محموله‌ها شامل کلاف گرم با گرید نورد مجدد هستند. قیمت این محموله‌ها 530  دلار به ازای هر تن  و یا 528 دلار به ازای هر تن تحویل cfr پاکستان بود، که معادل 505-503 دلار به ازای هر تن فوب چین برای کلاف گرم با گرید SS400 می‌باشد.

شایعات بازار

تاجری از ژجیانگ اظهار داشت : "به نظر می‌رسد که خریداران خارج از کشور، بطور کلی نیاز فوری به خرید از چین ندارند. زیرا پاکستان فقط به دنبال محموله‌های در محل بارگیری است و ویتنام قادر است این اقلام را با قیمت کمتری از هند خریداری نماید. شنیده‌ام که این هفته، ویتنام کلاف گرم با گرید نورد مجدد را به قیمت 510 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام خریده است. تقریباً معادل 500 دلار به ازای هر تن فوب چین-"

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر به قیمت 3960 یوان به ازای هر تن بود، که از روز پنجشنبه حدوداً 7 یوان به ازای هر تن، افزایش  مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید