در روز جمعه 28 اوت، صادرکنندگان کلاف گرم علیرغم رکود در بازار داخلی قیمت پیشنهادی خود را بالا نگه داشتند، زیرا به گفته‌ی آن‌ها دلار کمتری برای پشتیبانی وام داده می‌شود.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 3990-4020 یوان (579-584 دلار) به ازای هر تن 30-10 یوان کاهش به ازای هر تن مشاهده می‌شود.

شمال چین(تنگشان) : ارزیابی هفتگی 3870-3850 یوان به ازای هر تن است که به دلیل تعداد معاملات کم در بازار شانگهای 10 یوان به ازای هر تن سقوط قیمت مشاهده می‌شود. تاجری از شمال چین اظهار داشت که اکثر معاملات انجام گرفته به قیمت 4000-3990 یوان بودند. وی گفت: تعداد کمی از خریداران حاضر به پرداخت  مبالغ بالاتر بودند، زیرا انتظار می‌رود که طی چند روز آینده، شاهد کاهش بیشتری در قیمت‌ها باشیم.

منابع بازار خبر دادند که در شانگهای، قیمت کلاف گرم در طول هفته‌ی گذشته، حدوداً 50-70 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. زیرا خریداران در این شهر، عجله‌ای برای تهیه مجدد کالا، به دلیل افزایش موجودی ندارند.

محموله‌هایی از شمال به تازگی به شرق رسیده‌اند، زیرا در چند هفته‌ی گذشته، تاجران شانگهایی بطور مداوم از شمال کشور سفارش کالا می‌دهند. منابع بازار معتقدند که این روند به زودی متوقف خواهد شد زیرا اخیراً قیمت کلاف گرم در شمال چین، در مقایسه با شرق چین، افزایش یافته است. در چند هفته‌ی اخیر قیمت کلاف گرم تحویل درب کارخانه در تنگشان حدوداً 200 یوان کمتر از شرق چین بود، اما روز جمعه این اختلاف قیمت 150 یوان شد.

منابع بازار به Fastmarket گفتند: شکاف قیمتی کمتر بهمراه هزینه‌های حمل و نقل، سود کم و یا هیچگونه سودی برای آن دسته از تجاری که به دنبال فروش محصولات تولیدی شمال، به شرق چین هستندبه‌همراه دارد.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 508.83 دلار به ازای هر تن بود 194 دلار افزایش به ازای هر تن.

با وجود رکود بازار داخلی، یک منبع در کارخانه‌ای از شرق چین، به fastmarket خبر داد که آن‌ها همچنان قیمت 515 دلار به ازای هر تن فوب را نگه داشتند. که نسبت به قیمت محصول در اوایل هفته، بدون تغییر مانده است.

تاجری از جیانگ سو اظهار داشت که دستیابی به کلاف گرم با قیمتی کمتر از 510 دلار به ازای هر تن فوب، تقریباً غیر ممکن و دشوار است. گرچه دیگر تجار معتقدند که در صورت ثبت سفارش قطعی، قیمت 510-505 دلار به ازای هر تن فوب، قابل وصول است.گفته می‌شود این قیمت‌های پیشنهادی بالا، به دلیل کاهش ارزش دلار در برابر یوان بوده است. نرخ ارز روز جمعه 6.8856 یوان به ازای 1 دلار بود در حالیکه ماه گذشته، نرخ ارز 6.9979 یوان به ازای 1 دلار بود.

فعالیت تجاری در شانگهای همچنان ناچیز بود، تاجری از ژجیانگ گفت: پس از کاهش قیمت‌های داخلی چین، خریداران ویتنامی منتظر هستند تا ببنند چه پیش خواهد آمد. وی همچنین افزود: خریداران پاکستانی به دنبال خرید محموله‌های در محل، با قیمت ارزان‌تر هستند.

شایعات بازار

یک تاجر از شانگهای عنوان کرد: "امروز علیرغم سود حاصله از بازار معاملات آتی، قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهش یافت. زیرا برخی سوداگران و دلالان در حال تسویه و انجام نقل و انتقالات مالی بازار بورس آتی هستند. زیرا بیشتر معاملات منعقد شده از ماه اکتبر به ژانویه منتقل شده است. بنابراین آنها(دلالان) تقاضای خرید در بازار داخلی را کاهش دادند تا خود را از تغییرات احتمالی در بازار بورس آتی محافظت کنند.

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم معاملات آتی ماه اکتبر  به قیمت 3965 یوان به ازای هر تن بود که نسبت به روز پنجشنبه حدوداً 19 یوان به ازای هر تن افزایش  مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید