کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

اعضای سازمان تجارت جهانی، موافقت خود را برای تشکیل یک هیئت حل اختلاف برای بررسی شکایت ترکیه در مورد اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا در مورد واردات برخی محصولات فولادی اعلام کردند.

این توافق در جلسه‌ی هیئت حل اختلاف(DSB) در روز جمعه 28 اوت سازمان تجارت جهانی حاصل شد.کمیسیون اروپا، سهمیه‌هایی را برای واردات فولاد در فوریه 2019 اختصاص داد و سپس برخی از آن‌ها را در اکتبر همان سال کم کرد. در تاریخ 30 ژوئن 2020،در بازبینی مجدد بخشی از این اقدامات حفاظتی را سخت‌تر کرد.

ترکیه اولین درخواست خود را برای بازبینی اقدامات حفاظتی در 16 ژوئیه ارجاع داد، اما این درخواست توسط اتحادیه اروپا در جلسه‌ی شورای حل اختلاف WTO در تاریخ 29 ژوئیه مسدود شد.

در بیانیه سازمان تجارت جهانی آمده است: "ترکیه همچنان بر این باور است كه این اقدامات با تعهدات اتحادیه اروپا تحت توافق نامه محافظتی سازمان تجارت جهانی مغایرت دارد."

اتحادیه اروپا اظهار داشت كه از اینكه تركیه بار دیگر درخواست تشکیل یك هیئت حل اختلاف كرده، ابراز تأسف كرد و گفت كه آنها كاملاً معتقد هستند اقداماتشان موجه و مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی است.

براساس اظهارات WTO : " ایالات متحده، سوئیس، نروژ، انگلستان، اوکراین، روسیه، آرژانتین، کانادا، چین، کره جنوبی، ژاپن، برزیل و هند حقوق شخص ثالث خود را برای شرکت در دادرسی محفوظ نگه داشتند."

در ماه مه سال 2020، ترکیه به WTO اعلام کرد که قصد دارد برای برخی از محصولات فولادی اتحادیه اروپا عوارض واردات وضع کند، اما هیچگونه اقدام مشخصی انجام نشده است.

ترکیه در ژانویه - ژوئن 2020، مقادیری بالغ بر 1,530,025 تُن کلاف گرم و محصولات تخت فولادی کد 7208 صادر کرده است که در مقایسه با مقادیر صادر شده در سال 2019(1,901,332 تُن)، کاهش 19.53 درصدی مشاهده می‌شود.

 تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید