کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ اول سپتامبر روز سه‌شنبه، روند قیمتی کلاف گرم همچنان رو به رشد است فروشندگان نیز قیمت پیشنهادی خود را به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها افزایش می‌دهند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4040-4070 یوان(590-594 دلار) به ازای هر تُن، 20 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

یک تاجر از شانگهای گزارش داد : "برخی از فروشندگان در طول روز پیشنهاداتی بالغ بر 4070 یوان می‌دهد گرچه اکثر معاملات انجام گرفته به دلیل مقاومت خریدار به قیمت 4050-4040 یوان به ازای هر تُن منعقد شده است."

افزایش قیمت‌ها رابطه‌ی مستقیمی با هزینه‌ی تولید بیشتر دارد، در همین حال یک منبع خبری از شمال چین اظهار داشت که هزینه‌ی تولید کلاف گرم، نسبت به ماه قبل حدوداً 12 دلار افزایش یافته است. وی افزود : "این به دلیل رشد قیمت مواد اولیه‌ای مانند سنگ آهن می‌باشد." این در حالی است که چندین منبع هنوز فکر می‌کنند که قیمت‌ها در شرق چین، به دلیل ورود محموله‌هایی از شمال چین، هنوز تحت فشار است.

محموله‌ها در چند هفته‌ی اخیر توسط بازرگانان، سفارش داده شده بودند. همچنین پیش‌بینی می‌کنند که فروشندگان به دلیل افزایش هزینه‌ی تولید، قیمت را کاهش نخواهند داد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 517.89 دلار به ازای هر تُن است، که افزایش قیمت 4.39 دلاری مشاهده می‌شود. بنا بر اظهارات یکی از منابع خبری، کارخانه‌ای در شرق چین، قیمت پیشنهادی خود را به 540-535 دلار به ازای هر تُن افزایش داده است، که این رقم حدوداً 10 دلار بالاتر از قیمت هفته‌ی قبل می‌باشد، در شمال چین نیز افزایش قیمت مشابهی رخ داده است.

بازرگانان، کمترین قیمت مورد قبول کارخانجات را 520-515 دلار به ازای هر تُن فوب، تخمین زدند. تاجری از استان ژجیانگ خبر داد که خریداران پاکستانی متمایل به پرداخت 535 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پاکستان –معادل 515 دلار به ازای هر تُن فوب چین برای کلاف گرم نورد مجدد هستند، که حاکی از افزایش قیمت در روز‌های اخیر در چین می‌باشد. قیمت هفته‌ی قبل 520 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پاکستان بود.

وی افزود: اما خریداران پاکستانی، معمولاً خواستار خرید محموله‌های در محل هستند، محصولات ارسالی ماه اکتبر به جای اینکه از کارخانه‌ها محموله‌های ارسالی ماه نوامبر را خریداری نمایند.

شایعات بازار

بازرگان دیگری از ژجیانگ اظهار داشت: "خبر رسیده که برخی از دفاتر بازرگانی، هفته‌ی گذشته، زمانی که قیمت پایین‌تر بود، مقادیری کلاف گرم را سفارش داده اند و در حال حاضر به لطف افزایش قیمت از روز دوشنبه، می‌بایست سود بالای حاصل از این خرید‌ها را جشن بگیرند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز سه‌شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر به قیمت 4037 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز دوشنبه 26 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید