کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت صادراتی کلاف سرد و گالوانیزه‌ی گرم چین، همچنان توسط تقاضای داخلی قوی پشتیبانی می‌شوند، در نتیجه کارخانجات به دلیل افزایشقیمت در بازار داخلی، تمایلی به صادرات محصولات خود نشان نمی‌دهند.

کلاف سرد

در تاریخ 1 سپتامبر روز سه شنبه، ارزیابی هفتگی، برای کلاف سرد صادراتی فوب چین 585-575 دلار به ازای هر تُن بود، که افزایش 15 دلاری نسبت به قیمت 565-560 دلاری هفته‌ی گذشته مشاهده می‌شود. طی هفته‌ی قبل، کارخانه‌های چینی خواستار 590 دلار به ازای هر تُن فوب چین بودند. یعنی افزایش قیمتی در حدود 15-10 دلار نسبت به هفته‌ی قبل، در همین حین قیمت پیشنهادی خریداران 570 دلار به ازای هر تُن فوب چین بود.

یک تاجر چینی در روز سه شنبه به خبر داد : "روند افزایش قیمت کاهش پیدا کرده است، اما با این وجود کارخانه‌های چینی، تمایلی به فروش با قیمت پایین‌تر ندارند."

این امر به این دلیل اتفاق افتاده است که کارخانه‌های فولاد بزرگ چین، پیش‌بینی می‌کنند که در کوتاه مدت، قیمت در بازار داخلی افزایش می‌‍یابد بنابراین ترجیح می‌دهند محموله‌های خود را در بازار داخلی برای دستیابی به حاشیه سود بالاتر، عرضه کنند.

در روز جمعه، ارزیابی هفتگی برای کلاف سرد در بازار داخلی، تحویل درب کارخانه‌های شرق چین 4620-4580 یوان (669-674 دلار) به ازای هر تُن بود که 80-40 یوان افزایش قیمت نسبت به هفته‌ی قبل مشاهده می‌شود. قیمت قبلی 4580-4500 یوان به ازای هر تُن بود.

روز سه‌شنبه، کارخانه‌ی فولاد و آهن بِنشی(Benxi)، واقع در استان لیائونینگ، کلاف سرد ارسالی ماه نوامبر را به قیمت 590 دلار به ازای هر تُن فوب، عرضه کردند که در مقایسه با هفته‌ی قبل 10 دلار به ازای هر تُن افزایش یافته است و همچنین هفته‌ی قبل، یک تولیدکننده‌ی فولاد در کره جنوبی، قیمت 580 دلار به ازای هر تُن فوب را پیشنهاد داده که شاهد افزایش 10 دلاری این محصول هستیم.

گالوانیزه‌ی گرم

روز سه شنبه، ارزیابی هفتگی برای گالوانیزه‌ی گرم 1 میلی‌متری صادراتی، 620-610 دلار به ازای هر تُ ن فوب بود. که حدوداً 10-5 دلار نسبت به قیمت 610-605 دلاری هفته‌ی گذشته افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

منابع به خبر دادند که اکثر کارخانجات تولیدکننده‌ی فولاد چین در هفته‌ی منتهی به اول سپتامبر، گالوانیزه‌ی گرم 1 میلی‌متری با پوشش 120 گرم روی را، به قیمت 650 دلار به ازای هر تُن فوب، عرضه کردند در حالیکه گالوانیزه‌ی گرم 1 میلی‌متری با پوشش 80 گرم روی به قیمت 620 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه شد.

روز سه شنبه، یکی از تجار چینی اظهار داشت: "هم اکنون فضای چندانی برای مذاکره بر سر قیمت وجود ندارد، زیرا قیمت کارخانه‌ها کمترین سطح قیمت قابل قبول را 620-610 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌دانند و از این قیمت کمتر نخواهند پذیرفت."

فولاد بِنشی(Benxi)، نیز قیمت پیشنهادی خود برای محموله‌های گالوانیزه‌ی گرم بدون گُل، با پوشش 140 گرم روی، ارسالی ماه نوامبر را به 650 دلار به ازای هر تُن فوب افزایش داد که حدوداً 10 دلار افزایش مشاهده می‌شود.

ارزیابی قیمت، برای گالوانیزه‌ی گرم 1 میلی‌متری با پوشش 120 گرم روی می‌باشد.

تولید کنندگان ویتنامی گالوانیزه‌ی گرم با پوشش 80 گرم روی را به قیمت 660-650 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr جنوب شرق آسیا، عرضه کردند که شاهد افزایش 10 دلاری نسبت به هفته‌ی قبل هستیم. این قیمت معادل 645-635 دلار به ازای هر تُن فوب ویتنام می‌باشد.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید