کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 2 سپتامبر روز چهارشنبه، صادرکنندگان کلاف گرم علیرغم کاهش فعالیت‌های تجاری در بازار داخلی، همچنان قیمت را بالا نگه داشتند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4040- 4050 یوان (592-593 دلار) به اِزای هر تُن 20 یوان کاهش مشاهده می‌شود. تاجری از شانگهای به گزارش داده که با وجود اینکه فروشندگان در این شهر قیمت‌هایی بالغ بر 4070 یوان به اِزای هر تُن را اعلام کردند اما خریداران تمایلی به ثبت سفارش با قیمت بالاتر از 4050-4040 یوان به اِزای هر تُن  نداشتند. روز چهارشنبه، فعالیت‌های تجاری به دلیل ورود محموله‌هایی از شمال چین (که در هفته‌های گذشته توسط تجار سفارش داده شده بود) کاهش یافت در نتیجه خریداران انتظار داشتند به دلیل افزایش موجودی کالا قیمت کاهش یابد.

تاجری از تیانجین اظهار داشت: که در این هفته، قیمت کلاف گرم تحویل درب کارخانه‌‌ای در شمال چین افزایش یافت؛ وی افزود: این افزایش قیمت به دلیل نگرانی فعالان بازار بابت کاهش احتمالی عرضه به دلیل اعمال محدودیت تولید در تنگشان توسط دولت اتفاق افتاده است.

صادرات

شاخص صادرات برای کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 516.66 دلار به اِزای هر تُن، کاهش 1.23 دلاری به اِزای هر تُن مشاهده می‌شود.

تاجری از ژجیانگ خبر داد که کارخانه‌های بزرگ چینی در پی افزایش قیمت در دو روز اول هفته‌ی جاری، پیشنهاداتی از سمت خریداران برون مرزی به قیمت 520-515 دلار به اِزای هر تُن فوب، دریافت کردند که می‌توان آن‌را با معاملات هفته‌ی قبل که با قیمت 520 دلار به اِزای هر تُن تحویل cfr ویتنام انجام شدند، مقایسه کرد که تقریباً معادل 510 دلار به اِزای هر تُن فوب چین می‌باشد.

تاجر مذکور اظهار داشت: کاهش فعالیت‌های تجاری در روز چهارشنبه، تاثیر چندانی بر روی موضع کارخانه‌ها در مورد قیمت، نداشته است و آن‌ها همچنان محصولات خود را به قیمت 540-535 دلار به اِزای هر تُن فوب عرضه می‌کنند. وی پیش‌بینی می‌کند که در صورت ادامه‌ی رکود در بازار داخلی، کارخانه‌ها اقدام به گرفتن سفارشات برون مرزی کنند.

تاجر دیگری از ژجیانگ عنوان کرد: خریدارانی که قیمت 520-515 دلار به اِزای هر تُن فوب چین را پیشنهاد می‌دهند اکثراً از جنوب شرقی آسیا هستند.

وی افزود: خریداران پاکستانی به دنبال خرید محموله‌های ارسالی ماه اکتبر، به قیمت 525-520 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پاکستان هستند که حدوداً معادل 505-500 دلار به ازای هر تُن فوب چین است. اما چنین محموله‌های معمولا موجود نیستند.

شایعات بازار

تاجری دیگری از شانگهای اظهار کرد: "معتقدم که کارخانه‌ها منتظرند تا ببیند که آیا روند نزولی قیمت دوام خواهد آورد یا خیر؛ آن‌ها عجله‌ای برای صادرات ندارند زیرا در چند هفته‌ی گذشته به اندازه‌ی کافی از بازار داخلی سفارش گرفته اند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهار شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 3934 یوان به اِزای هر تُن بود که نسبت به روز سه شنبه، 4 یوان به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید