کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

روز جمعه 4 سپتامبر، قیمت کلاف گرم کاهش یافت، زیرا گرایش نسبت به بازار به دلیل ضرر‌های ایجاد شده در بازار مالی کم شد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4020-4040 یوان (588-591 دلار) به ازای هر تُن 20-10 یوان کاهش مشاهده می‌شود.

شمال چین(تنگشان): ارزیابی هفتگی 3920-3890 یوان به ازای هر تُن 50-40 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

پس از سقوط سهام در بازار بورس ایالات متحده در روز پنجشنبه، روز جمعه بازار بورس آسیا، بدترین عملکرد روزانه‌ی خود را در دو هفته‌ی اخیر تجربه کرد.

شاخص کامپوزیت شانگهای در روز جمعه 0.87 درصد اُفت کرد و به 3355.37 واحد رسید که این امر منجر به کاهش گرایش نسبت به بازار کلاف گرم شد. در نهایت اُفت قیمت فیزیکی و بورس آتی را در پی داشت.

اما علیرغم آن قیمت کلاف گرم، در شانگهای همچنان با 30-20 یوان بالاتر به ازای هر تُن معامله شد. منابع اظهار داشتند که این افزایش ناشی از اخبار تانگشان - قطب فولاد سازی چین - مبنی بر کاهش تولید فولاد برای کنترل آلودگی هوا، می‌باشد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فوب بندر اصلی چین، 519.28 دلار به ازای هر تُن است که 0.65 دلار در آن کاهش مشاهده می‌شود. اکثر معامله گران، کمترین قیمت قابل قبول برای کارخانجات را قیمت 525-520 دلار به ازای هر تُن فوب، تخمین زده اند که مشابه قیمت روز قبل می‌باشد.

یک تاجر از ژجیانگ اظهاراتی مبنی بر دریافت پیشنهاداتی برای کلاف گرم با گرید SS400 به قیمت 515-513 دلار به ازای هر تُن فوب داشت؛ بقیه‌ی تجار نیز خبر از دریافت پیشنهاداتی با نرخ 518 دلار به ازای هر تُن فوب دادند.

هیچ یک از این معاملات به دلیل عدم پذیرش این قیمت‌ها توسط کارخانجات چینی صورت نگرفتند و کلاف گرم نورد مجدد در چین حدوداً 5 دلار بیشتر از کلاف گرم با گرید SS400 می‌باشد. شاخص مورد دوم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معامله‌گر دیگری از شانگهای گزارش داد که روز پنجشنبه، چند خریدار پاکستانی کلاف گرم نورد مجدد را به قیمت 538 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پاکستان خریدند که معادل 518 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد که در مقایسه با قیمت 536-535 دلاری در اوایل این هفته افزایش قیمت مشاهده می‌شود. اما این قیمت‌ها در مورد محموله‌های ارسالی ماه اکتبر بود، زیرا کارخانجات چینی در حال فروش محمولات ارسالی ماه نوامبر هستند.

شایعات بازار

تاجری از جیانگ سو عنوان کرد: "قیمت صادراتی در روز جمعه به دلیل فعالیت‌های تجاری کم، ثابت است. آنها در حال آماده سازی برای فروش در هفته‌ی آینده هستند و بطور معمول منتظر می‌مانند تا ببینند که آیا قیمت در بازار داخلی کاهش می‌یابد یا خیر؛ فکر می‌کنم که اگر کاهش قیمت در بازار داخلی صورت بگیرد، امکان دارد که قیمت‌های کمتر را نیز بپذیرند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 3910 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز سه‌شنبه، 32 یوان به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید