کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در هفته‌ی منتهی به روز جمعه، تاریخ 4 سپتامبر قیمت بیلت در بازار صادراتی کشورهای CIS، باوجود راکد بودن فعالیت‌های تجاری افزایش یافت. این افزایش قیمت ضایعات فولادی، در معاملات اخیر با ترکیه مشاهده شده است و کاهش عرضه‌ی بیلت نیز در تشدید این امر تاثیر گذار بوده است.

شاخص روزانه‌ برای بیلت صادراتی فوب دریای سیاه کشورهای CIS، نسبت به روز قبل 4 دلار افزایش یافته است و به قیمت 408 دلار به ازای هر تُن در تاریخ 4 سپتامبر رسیده است. در طول این هفته، تقاضای واردات بیلت در بازار‌های اصلی مانند شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیا، به شدت کاهش یافته است، و همچنین مشتریان حمایتی از بخش فولاد تمام شده از خود نشان نمی‌دهند.

در طی هفته‌ی گذشته، تنها یک محموله 40.000 تُنی بیلت روسی به قیمت 433 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr، به الجزایر فروخته شد که حدوداً 20.000 تُن آن برای تولید میلگرد و مقدار مشابهی برای تولید سیم مفتول به کار خواهد رفت.

فعالان بازار هزینه‌ی حمل و نقل برای کل تُناژ را 23-22 دلار به ازای هر تُن برآورد کرده‌اند؛ گرچه هزینه‌ی نهایی حمل و نقل پایین‌تر از 20 دلار به ازای هر تُن بود. همچنین هزینه‌ی بیمه‌ی بیلت گرید سیم مفتول 7-5 دلار بالاتر از هزینه‌ی بیلت گرید میلگرد می‌باشد.

محموله‌ی دیگری از بیلت روسی ارسالی ماه نوامبر، از بنادر شرق دور روسیه به چین به قیمت 445 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr، فروخته شده است. اگر این محموله توسط  یک تولید کننده از سمت دریای سیاه فروخته می‌شد، قیمتش 405-400 دلار به ازای هر تُن فوب بود.

گزارشی مبنی بر انجام معامله‌ی دیگری از کارخانجات کشورهای CIS، نرسیده است، با اینحال شنیده‌ها حاکی از این بود که فروشندگان، تناژهای کمی را به قیمت 420 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr، به ترکیه فروخته است که این رقم را می‌توان به 405 دلار به ازای هر تُن فوب تبدیل کرد.

تولید کنندگان بیلت کشورهای CIS، به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ضایعات فولادی در ابتدای ماه، عجله‌ای برای فروش محصولات خود را ندارند.

در تاریخ 4 سپتامبر، شاخص روزانه‌ برای ضایعات فولادی، گرید HMS 1&2 (80:20 mix)، اروپای شمالی، تحویل cfrترکیه 294.78 دلار به ازای هر تُن بود که نسبت به قیمت 280.15 دلاری هفته‌ی قبل، افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

شاخص روزانه برای ضایعات فولادی، گریدHMS 1&2 (80:20 mix)، مبدا ایالات متحده، تحویل cfr ترکیه 299.21 دلار به ازای هر تُن بود، در مقایسه با قیمت 287.82 دلاری جمعه‌ی گذشته.

بر اساس شنیده‌ها، در این هفته چند پیشنهاد تازه در محدوده‌ی 415-413 دلار به ازای هر تُن فوب دریای سیاه وجود داشت. باتوجه به اینکه هفته‌ی قبل قیمت 410-405 دلار به ازای هر تُن فوب بوده است. اما اکثر کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند که منتظر بمانند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

یکی از منابع خبری تولید کنندگان از احتمال افزایش قیمت کارخانجات در پی افزایش احتمالی قیمت ضایعات و سنگ آهن در هفته‌ی آینده خبر داد.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید