کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

روز جمعه 11 سپتامبر، فعالیت‌های تجاری در بازار کلاف گرم چین افزایش  یافت، گرچه نسبت به روز قبل، کاهش قیمت صورت گرفته است.

بازار داخلی

 شرق چین(شانگهای): 3890-3920 (569-569 دلار) به ازای هر تُن، 30 یوان کاهش مشاهده می‌شود.

شمال چین(تنگشان): ارزیابی هفتگی 3880-3900 یوان به ازای هر تُن، 10-20 یوان کاهش مشاهده می‌شود.

 فروشندگان در شانگهای، قبل از افزایش قیمت به 3900-3920 یوان صبح خود را با قیمت 3890-3900 یوان آغاز کردند. افزایش قیمت به علت بالا رفتن تقاضا در بازار داخلی اتفاق افتاد.

یک تاجر از شانگهای اظهار داشت: علت روی آوردن مجدد مشتریان به بازار افزایش قیمت در بازار بورس معاملات آتی بود، درصورتیکه در پنج روز گذشته، بازار بورس معاملات آتی، کاهش قیمت ثبت کرده بود.

قیمت کلاف گرم در چین، هفته‌ی خود را با کاهش قیمت 130-120 یوانی، به پایان رساند.

منابع خبری کاهش قیمت را ناشی از کاهش گرایش بازار در پی کاهش قیمت در بازار بورس آتی، می‌دانند. 

آنها همچنین به عرضه بیش از تقاضا که به دلیل ورود محموله‌های کلاف گرم شمال به شرق چین اتفاق افتاده، اشاره کردند. ماه گذشته، تجار شرق چین مقادیر زیادی از کلاف گرم را از شمال سفارش دادند. زیرا قیمت در شمال چین بسیار کمتر از قیمت شمال چین است.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین 520.07 دلار به ازای هر تُن بود، 0.82 دلار به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

تاجری از ژجیانگ گزارش داد که کارخانه‌ای از شمال چین، این هفته مقادیری از کلاف گرم را به یک بنگاه تجاری به قیمت 520-515 دلار به ازای هر تُن فوب فروخته است. 

براساس اظهارات تاجری از شانگهای: از روز جمعه یافتن محموله‌هایی به این قیمت، به دلیل رونق بازار داخلی، بسیار دشوار است. 

وی معتقد است، کارخانجات قیمت را بالای 520 دلار به ازای هر تُن نگه خواهند داشت.

یک تاجر از هنگ کنگ خبر داد، مشتریان ویتنامی در پی کاهش قیمت در بازار داخلی چین، از بازار کنار کشیدند. پیشنهاد قیمت برخی از آنها برای کلاف گرم SS400 تنها 515-520 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr بود. که معادل 505-510 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد. 

تاجر ديگری از ژجیانگ خبرداد که در اوایل هفته، مشتری ویتنامی وی برای کلاف گرم SS400، قیمت 515 دلار به ازای هر تُن فوب چین، پيشنهاد داده است.

شایعات بازار 

تاجری از هنگ کنگ : "اگرچه امروز قیمت کلاف گرم چین، به دلیل رونق بازار ممکن است کاهش پیدا کند. مشتری ویتنامی حاضر به خرید نمی‌باشند؛ آنها تنها زمانی اقدام به خریداری می‎نمایند که مطمئن باشند در دراز مدت قیمت افزایش خواهد یافت".

بازار بورس آتی شانگهای

بیشترین معامله‌ی انجام شده در روز جمعه برای محموله‌های کلاف گرم ارسالی ژانویه، به قیمت 3779 یوان انجام شد که نسبت به روز پنج شنبه 47 یوان افزایش مشاهده می‌شود.


تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید