کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به طور کلی یکی از مهم ترین عواملی که افراد را درگیر می کند، خرید و فروش ساختمان می باشد. همان طور که می دانید عوامل زیادی وابسته به این مورد می باشند و بر روی نرخ کلی آن اثر می گذارند. از جمله این موارد می توان به خرید ورق گالوانیزه و نرخ تمامی مصالح فولادی مانند میلگرد، تیر آهن و ... اشاره کرد. تأثیر عوامل اقتصادی و سیاسی نیز همیشه در بیشتر صنایع قابل مشاهده می باشد. در ادامه به پیش بینی قیمت ساختمان در سال 1402 و موارد اثرگذار بر آن صحبت می کنیم.

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله ورق گالوانیزه چیست مراجعه کنید.

بازار مسکن

به طور کلی بر خلاف آنچه که پیش بینی شده بود، بازار خرید و فروش امسال زیاد با تشنج و تحریک زیادی همراه نخواهد بود. اکنون تورم مسکن حدود 13 درصد بیشتر از دیگر موارد شده است و باید از سرعت خود کم کند یا ثابت بماند؛ زیرا با وجود شرایط کنونی، تعداد افراد کمتری قادر به انجام معاملات ساختمانی می باشند و هیچ گونه حرف و حدیثی از سمت فروشنده قابل قبول نیست. آن ها نیز باید دست به عصا حرکت کنند؛ زیرا دستمزدها بر اساس بیشتر شدن تورم، رشد 27 درصدی را تجربه کرده است.

پس از گذشت سه هفته از سال 1402 هنوز بازار مسکن از خواب بیدار نشده بود و به علت پیش آمدن مناسبت های مختلف یا وضعیت ارز، همچنان در رخوت و سستی خود پیش برود. به طور کلی پیش بینی می شود تا پایان سال 1402، قیمت ساختمان بر اساس رشد قبلی خود، در همان رنج ثابت باقی بماند یا نهایتاً کمی افت کند، اما این وضعیت تازه در حال آغاز شدن می باشد.

نقاط محبوب تهران برای خریداران مسکن

به طور کلی از جمله مکان های پر طرفدار در تهران می توان به تهران پارس، شهرک غرب و سعادت آباد اشاره کرد که بسیار پر جستجو نیز می باشند. بیشترین سرچ خرید ساختمان در محدوده های نزدیک به دریاچه چیتگر، اسلامشهر، مرزداران، تهرانسر و تهران پارس غربی می باشد. از دیگر نقاط محبوب بازار مسکن تهران می توان به واوان، پرند، پردیس و شهر قدس اشاره کرد. پیشنهاد می شود برای اطلاع از کلیه محصولات اثرگذار بر قیمت ساختمان، راهنمای خرید ورق روغنی، سیاه، گالوانیزه و رنگی را مطالعه نمایید.

برای خرید مسکن در جنوب شرق تهران، قیمت ها به گونه ای است که همچنان با داشتن 500 میلیون تومان یا 1 میلیارد می توان صاحب خانه شد. شهرهایی که به وسیله خریداران ساختمان با این بازه قیمتی جستجو می شوند، در محدوده هایی مانند بریانک، جیحون، سلسبیل، نواب، جی، آذربایجان، هاشمی، مرتضوی و هفت‌چنار، نظام ‌آباد و سبلان در مرکز تهران، یافت‌ آباد، شادآباد، جوادیه، فلاح و خلیج فارس در جنوب غرب می باشد.

این نواحی به علت داشتن واحد های کوچک تر با ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان، محبوبیت بیشتری دارند. با این وجود به علت به وجود آمدن فاصله ایجاد شده بین قیمت مسکن و توان خریداران، متقاضیان بیشتر به واحد های نوسازتر با متراژ کمتری تمایل دارند. این موضوع بر روی فعالان و ساختمان سازان نیز تأثیر به سزایی دارد.

روند بالا رفتن قیمت مسکن

شیوه بالا رفتن قیمت مسکن بر اثر همان عواملی است که در ابتدای مطلب به آن ها اشاره کردیم و از مهم ترین آن ها می توان به نرخ ارز، تورم، نرخ مصالح ساختمانی مانند قیمت ورق اسیدشویی، میلگرد و ... اشاره کرد. در سال 1402 نیز این دو عامل رشد زیادی داشته و دیگر توانی برای بالاتر رفتن ندارند. در سال 1401 تورم عمومی سالانه حدوداً 47 درصد، تورم نقطه به نقطه ۵۳ درصد و تورم مسکن در تهران ۶۶ درصد بود؛ در نتیجه می توان گفت قیمت مسکن در پایتخت همین حالا هم ۱۳ درصد بالاتر از میانگین سایر کالا‌ها است.

از سوی دیگر، به علت پایین آمدن توان خرید مشتریان ساختمان و اغلب واحد های عرضه شده برای فروش در تهران با متراژهای بالایی هستند، رشد بیشتر این نرخ ها محتمل به نظر نمی رسد. لازم به ذکر است فعالان فروشنده در بازار مسکن، از رشد 27 درصدی دستمزد ها برای بازار خرید سال 1402 نیز استفاده کرده و این عامل را می توانند برای اضافه کردن 30 درصدی اجاره بها به کار ببرند. رشد قیمت مسکن نیز در بهترین حالت در حد همین عدد پیش خواهد رفت.

آغاز افتتاح واحد‌های مسکن ملی

نخستین واحدهای مسکن ملی تا پایان بهار سال 1402 افتتاح خواهد شد که البته با اما و اگر وزارت راه و شهرسازی همراه است. این واحد اعلام کرد که در سال جدید، تحویل پروژه های نهضت ملی مسکن، اولویت داشته و بیشتر پروژه ها به اسکلت و دیوارچینی رسیده و دیگر موارد در مرحله نازک کاری می باشند؛ در نتیجه شش ماه اول سال 1402، با افتتاح تعداد قابل توجهی از واحد های مسکونی در شهرهای بالای 100 نفر، کمتر از 100 هزار نفر و دیگر شهرهای استان تهران همراه است. مجموع کلی این واحد ها در حدود 10 هزار عدد برآورد شده است.

با این حال این پروژه ها هنوز پس از گذشت 15 سال به تکامل نرسیده است و این پروژه ها نیاز به منابع مالی هنگفتی دارد. همچنین به دلیل وجود تورم بیش از حد، ممکن است قیمت آن ها از آنچه که اعلام کرده اند بیشتر باشد.

رونق گرفتن پرند به علت تکمیل و بهره ‌برداری از مترو

مترو فرودگاه امام در پرند به طور احتمالی تا پایان تیر ماه 1402 افتتاح خواهد شد و واحد های مسکن ملی و مهر که در این منطقه واقع شده اند، با متقاضیان بیشتری مواجه خواهند شد. جالب است بدانید این پروژه به طول 50 کیلومتر از سال ها قبل، کلید خورده بود، اما 18 کیلومتر آن چشم انتظار تأمین منابع مالی به سر می برد. با این حال اخبار اخیر نشان می دهد که کار تکمیل این پروژه از سر گرفته شده و نشان داده که تا پایان تیر ماه 1402، به سرانجام برسد.

یکی از اتفاقات مهم که سبب شادی ساکنان منطقه می شود، تعداد متقاضیان تأیید شده واحد های مسکونی پرند می باشد که حدوداً 25 هزار نفر اعلام شده اند. از جمله پروژه های مسکن مهر که تکمیل آن ها بسیار طول کشیده است، مسکن مهر فاز 6 شهر جدید پرند می باشد که در قالب طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و 200 واحد آن تحویل داده شده، 1280 واحد تا پایان تاریخ اعلام شده تحویل داده می شود و 500 واحد دیگر تا پایان سال 1402 و ظرف سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

تعیین تکلیف سریع مذاکره مالک و مستاجر

از جمله اولین اخبار سال 1402 مربوط به تمدید تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه بود. این اقدام از سال 1399 با بیشتر شدن بیماری کوید، برای پرداخت وام به مستأجران در دستور کار دولت قرار گرفته و در سال های 1400 و 1401 نیز پرداخت شده است. بر اساس این مصوبه، مستأجران ساکن شهر تهران 100 میلیون تومان مستاجران مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و مستاجران ساکن شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر، امکان استفاده از ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن را داشتند.

با این حال آمار مربوط به این موضوع نشان داده است که عملکرد مناسبی در جهت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، دیده نمی شود. به طور مثال تا پایان سال 1401 حدود ۲۱۷ هزار فقره تسهیلات و در استان بزرگی مثل تهران روی هم رفته ۳۶ هزار فقره وام ودیعه مسکن توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد است و این موضوع در حالی است که حدود 9 میلیون خانوار اجاره نشین در کشور وجود دارند. همچنین در سال گذشته نیز قرار بود ۴۰ هزار میلیارد تومان وام از سوی بانک ‌ها به مستأجران پرداخت شود، اما نیمه اسفند بانک مرکزی از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مستاجران خبر داد.

جمع بندی

در این مطلب در مورد روند پیش بینی هزینه خرید مسکن در سال 1402 صحبت شد و به طور کلی عوامل بسیاری در این موضوع تأثیر دارند. با این حال با وجود رشد تورم و افزایش آن بیشتر وام تعمیر مسکن و بازسازی ساختمان ها برای متقاضیان اهمیت دارد. نرخ انواع محصولات فولادی و ساختمانی از جمله قیمت روز ورق سیاه نیز در این موضوعات اثر دارد. با وجود برآورد های انجام شده نیز پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 اغلب پروژه های مسکن ملی به افراد تقاضا کننده تحویل داده شود.

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر درباره ورق سیاه میتوانید به مقاله ورق سیاه چیست مراجعه کنید.