کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در دنیای خاکستری آهن و فولاد یکی از ورق های فولادی که زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد، ورق رنگی نامیده می شود. تولید این محصول از طریق ورق گالوانیزه و اعمال پوشش رنگی به روش الکترواستاتیک انجام می گیرد. در واقع شیت های رنگی همان ورق های گالوانیزه هستند که طی یک روند مشخص رنگ آمیزی شده اند.

با این وجود می توان گفت خواص ورق گالوانیزه در ورق های رنگی و بعضاً بهتر نهفته است؛ زیرا یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک ورق گالوانیزه مناسب دارد، چسبندگی بالای پوشش روی است و با تبدیل آن به ورق رنگی این پوشش چسبندگی بهتری پیدا می کند. در نتیجه می توانید اهمیت ورق های گالوانیزه رنگی را در صنعت حدس بزنید.

در نهایت ورق های رنگی از ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر ضربه، خوردگی و زنگ زدگی، داشتن سطح صاف و صیقلی، تنوع رنگ و طرح بالا، چسبندگی پوشش روی و رنگ اعمال شده و ضخامت پایین برخوردار می باشند. ضخامت این فلزات نیز مانند محصولات گالوانیزه از 3/0 تا 3 میلی متر متغیر بوده و تنها بر اساس پوشش رنگی که بر روی آن ها قرار داده می شود، بیشتر می شود.

با این حال می توان گفت جداول وزن این فلزات برای متقاضیان و مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای استفاده از این جداول تنها کافی است ابعاد مورد نظر خود را انتخاب کرده تا بدانید آن ابعاد چه وزنی را در برمی گیرند. در نهایت با به دست آوردن وزن شیت های رنگی می توانید به برآورد هزینه های خود برای خرید این فلزات بپردازید.

در واقع استفاده از جدول وزن محصولات فولادی یکی از راه های دقیق و مطمئن برای به دست آوردن هزینه نهایی آن ها به قیمت روز می باشد. پارامترهای این جداول شامل طول، عرض و ضخامت می باشند که در نهایت وزن را به واحد کیلوگرم ارائه می نمایند و در پایان هر شخص یا شرکت برای خرید این فلزات جذاب و اتمام پروژه خود برنامه ریزی می کند.

جدول وزن ورق رنگی

جدول وزن ورق رنگی

همان طور که اشاره شد، فلزات رنگی از طریق انجام عملیات بر روی ورق های گالوانیزه تولید می شوند. در واقع فولاد گالوانیزه پس از تولید در مراحل آماده سازی قرار می گیرد. این مراحل شامل سه مرحله چربی زدایی، شستشو و هوادهی می باشد که سبب چسبندگی پوشش، پاکسازی سطح و آماده سازی آن برای اعمال رنگ می شوند.

پس از آماده سازی سطح ورق، با استفاده از روش الکترواستاتیک پروسه رنگ آمیزی آغاز می شود. ابتدا یک لایه رنگ پرایمر بر سطح شیت اعمال شده و سپس رنگ اصلی طی چند مرحله و از جنس های مختلف بر روی آن زده می شود. در پایان یک لایه رنگ پایانی به عنوان حفاظت از لایه های رنگ بر روی سطح شیت اعمال می شود و ورق برای بسته بندی و تحویل به انبار منتقل می گردد.

کاربرد این فلزات در صنایع مهمی مانند خودروسازی برای ساخت بدنه و شاسی خودرو، تولید لوازم خانگی جهت ساخت بدنه یخچال، لباسشویی و ...، صنعت ساخت و ساز برای پوشش دهی انواع سقف ها، دیوارهای نما و دیواره انبار ها، سوله ها و ...، حصارهای دور زمین و تولید شیت های شیروانی می باشد. از این رو جدول وزن برای محاسبه قیمت ورق رنگی و برآورد هزینه های تولید کنندگان و مصرف کنندگان در این صنایع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین بهتر است بدانید جدول وزنی که در ادامه برای شما قرار داده شده است، بر اساس استاندارد تولید ورق های رنگی و ابعاد آن طراحی شده است و تمامی ابعاد رایج این فلزات در آن به همراه وزن اصلی وجود دارند. با این وجود هر کارخانه محدوده ابعادی مختلفی دارد. با این وجود جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش محصولات رنگی شرکت آهن اینفو تماس حاصل نمایید.

فرمول وزن ورق رنگی

باید گفت تنها راه محاسبه هزینه و وزن ورق های رنگی استفاده از جدول وزن این فلزات نمی باشد و راه های دیگری نیز وجود دارد. در مواردی ابعاد ورق رنگی کاملاً سفارشی و مطابق با خواسته مصرف کننده می باشد؛ در این صورت می توانید از فرمول محاسبه وزن ورق های فولادی استفاده کنید که در آن پوشش رنگ یا خم کاری به صورت جداگانه محاسبه می شود.

این روش نیز یکی دیگر از راه های دقیق برای به دست آوردن وزن محصولات رنگی است. تنها کافی است ابعاد دقیق این فلزات مانند طول، عرض و ضخامت را داشته باشید، اما بهتر است بدانید پایه تمامی ورق های فولادی فلز آهن است؛ بنابراین چگالی این فلز در فرمول محاسبه وزن به عنوان عدد ثابت و دقیقی (8 یا 7.68) در نظر گرفته شده است. این فرمول به صورت زیر است:

وزن ورق رنگی = طول ورق (میلی متر) * عرض ورق (میلی متر) *ضخامت (میلی متر)* چگالی ورق (گرم بر سانتی ‌متر مکعب 8)


حتما بخوانید:جدول وزن ورق شیروانی

محاسبه وزن ورق رنگی

در پایان بهتر است بدانید محاسبه وزن ورق نیازمند رعایت یک سری اصول و پارامتر ها می باشد. ابعادی که در این فرمول قرار داده می شود، باید به طور دقیق باشد تا هزینه ای که در نهایت به دست می آید، مغایرتی با فاکتور فروش آن نداشته باشد. همچنین برای محاسبه با استفاده از فرمول باید ابتدا حجم اصلی ورق را به دست آورید و میزان پوشش را به آن اضافه نمایید.

هر متر ورق رنگی چند کیلو است؟

همان طور که اشاره شد، محاسبه وزن ورق های رنگی در جداول یا فرمول به پارامتر هایی مانند طول، عرض و ضخامت بستگی دارد. وزن آن ها نیز در جداول به صورت کیلوگرم محاسبه و قرار داده شده است. با این وجود با یک مثال ساده می توان شرح داد اگر یک شیت رنگی با طول 1000 میلی متر، عرض 1250 میلی متر و ضخامت 5/0 میلی متر داشته باشیم، در نهایت وزنی در حدود 91/4 کیلوگرم دارد.

از سوی دیگر در قسمت بالای وب سایت آهن اینفو یک آیکن تحت عنوان محاسبه وزن ورق فولادی وجود دارد که می توانید وزن تمامی فلزات از جمله شیت های رنگی را با استفاده از آن محاسبه نمایید.

حتما بخوانید:جدول وزن ورق قلع اندود

جمع بندی

استفاده از جدول وزن شیت های رنگی و فرمول محاسبه وزن آن ها در این مطلب شرح داده شد. ورق های رنگی از جمله جذاب ترین فلزاتی هستند که همواره در کاربردهای تزئینی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها از جنس فولاد گالوانیزه هستند؛ از این رو ویژگی هایی مشابه با این فلزات دارند که از جمله آن ها می توان به مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، حرارت، استحکام کششی مناسب، ضخامت پایین، طیف رنگی متنوع، فرم پذیری و ... اشاره کرد.

به همین علت است که در اکثریت مواقعی که سطح ظاهری عملیات اهمیت دارد، از ورق های رنگی گالوانیزه می توان استفاده بهتری داشت. سطح این فلزات صیقلی بوده و به دلیل داشتن پوشش رنگ و حفاظت کننده رنگ اضافی، دارای طول عمر و مقاومت بیشتری در برابر شرایط مختلف جوی نسبت به فولاد گالوانیزه هستند.

این فلزات برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان صنایعی مانند خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز، نما داخلی و خارجی ساختمان، شیت های شیروانی و ... اهمیت زیادی دارند؛ در نتیجه برای این افراد استفاده از جدول وزن یک امر ضروری می باشد تا در نهایت هزینه شیت رنگی خریداری شده و وزن آن مغایرتی با فاکتور فروش نداشته باشد. خرید از یک مرجع فروش معتبر نیز به راحتی می تواند شما را در این باره راهنمایی کرده تا بتوانید وزن و قیمت صحیح آن ها بر اساس جداول وزن یا فرمول محاسبه به دست آورید.