کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو و بر اساس گزارشات مقامات گمرکی چین  از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، ۳۸۴.۶۸۴ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که در مقایسه با سال گذشته، حدود ۸.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین، در ماه آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۹.۸ درصد کاهش داشته است، اما در مقایسه با سال قبل، حدود ۵.۱ درصد روند رو به رشد داشته است.

چین  به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان سنگ آهن در جهان با افزایش نسبی در واردات سنگ آهن آماده  توسعه و رشد صنایع مرتبط با فولادسازی در این کشور است. با این حال، کاهش نسبی در میزان واردات در ماه آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل، می‌تواند نشان دهنده کاهش تقاضای بازار فولاد در این ماه باشد.

یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش سود از تولید محصولات فولادی میزان پیش بینی واردات برای تامین مواد اولیه است به عنوان مقاله چین در مواقعی که چین پیش بینی کاهش میزان تولید مواد اولیه را میکند و در برنامه کوتاه مدت برای تولید برنامه دارد باید میزان واردات خود را در زمان افت قیمت به شدت افزایش دهد در این صورت و براساس اولویت هیچگاه با چالش عدم تامین مواجه نیس و به راحتی نبض بازار را برای هرگونه تغیر در قیمت اصلی محصولات فولادی مختلف علی الخصوص ورق های تخت فولادی به شدت مورد نیاز جهان مانند قیمت ورق گالوانیزه در اختیار میگیرد که این امر نیاز پیش بینی حساب شده و بسیار دقیق این کشور و هرکشور در جهت افزایش سود حاصل از صادرات میباشد.

با توجه به اینکه چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد و مصرف کنندگان سنگ آهن در جهان شناخته می‌شود، وضعیت واردات سنگ آهن به این کشور، در تحلیل بازار فولاد جهانی بسیار مهم است. در صورتی که واردات سنگ آهن چین افزایش پیدا کند، ممکن است باعث افزایش تولید فولاد و بهبود شرایط بازار فولاد در سراسر جهان شود.البته که باید توجه داشت که واردات بیش از حد سنگ آهن توسط چین ممکن است باعث افزایش فشار بر بازار جهانی سنگ آهن شود و قیمت‌های محصولات مختلف فولادی مانن ورق روغنی را نیزکاهش دهد. همچنین، برای کاهش وابستگی به واردات سنگ آهن، سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت استخراج و فرآوری سنگ آهن در داخل کشورهای دیگر و توسعه فناوری‌های جدید در این زمینه، بسیار حائز اهمیت است و هرکدام باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

ورق سیاه چیست؟ انواع، ابعاد و نحوه تولید