کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو، صادرات غیر نفتی ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به مجموع ۱۲٫۵ میلیارد دلار و از طریق صادرات ۳۵٫۵ میلیون تن کالا انجام شده است. پنج کشور اولی که به عنوان مقصد اصلی صادرات ایران شناخته شده‌اند، عبارتند از چین، عراق، ترکیه، امارات و هند می باشد که نشان دهنده افزایش  تعداد کشور های صادراتی در جهت سیاست ایران در جهت صادرات محصولات فولادی به کشور های مختلف می باشد.

علاوه بر کشور های ذکر شده ، پنج کشور اولی که به عنوان مبدأ واردات ایران شناخته شده‌اند، امارات، چین، ترکیه، آلمان و هند بوده‌اند و نشان دهنده تبادل رو به رشد این کشور ها با کشورمان برای افزایش تبادلات تجاری است. در بهار سال جاری، میزان صادرات ایران به چین حدود ۱۱٫۵ میلیون تن بوده و ارزش این صادرات ۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۵۹ دلار بوده است.

میزان واردات ایران از چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۴/۴ میلیون تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۸۴ هزار و ۸۹۶ دلار بوده است. عمده لوازم صادراتی ایران به چین شامل  متانول، سنگ‌آهن فشرده شده، کنسانتره آهن، پلی‌اتیلن گرید فیلم، محصولات نیمه‌تمام آهنی، شمش آهن، فولاد غیرممزوج و اتیلن گلیکول بوده‌اند. 

این افزایش تبادلات مالی بین ایران و چین و سایر کشور های بزرگ منطقه باعث افزایش کیفیت تولید محصولات تخت فولادی مانند ورق گالوانیزه ،ورق سیاه و ... می شود که در نتیجه رشد افتصادی کشورمان را به دنبال دارد.