کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

آخرین شنیده ها از حوزه محصولات تخت فولادی در هفته گذشته

طبق آخرین شنیده ها از حوزه قوطی و پروفیل بر مبنای محصول مبتنی بر ورق ضخامت 2 میلی متر، این محصول با افزایش حدود 50 تومانی نسبت به روز پنجشنبه دو هفته ی گذشته مواجه گردید. قیمت پروفیل 2 میل در این روز از 6250 تا 6400تومان اعلام شد. همچنین آخرین  خبرها در مورد قیمت ورق سیاه 2 میل، حاکی از آن است که عرضه ورق 2میل سبا در این روز ها بیشتر گردیده و بارگیری محصولات اهوازی بیش تر از قبل شده است. قرار است تولید فولاد گیلان در این هفته مجدد شروع به کار نماید ولی محدودیت ها و حواشی سیاسی ایجاد شده برای این شرکت بسیار زیاد است. در روز شنبه قیمت ورق سیاه  2 میل مبارکه  از 6000 تا 6100 تومان اعلام شد. محدوده قیمت ورق گرم 2 میل نورد لوله و گیلان هم از 5850 تا 5900 گزارش شده است. همچنین در روز شنبه پیش بینی شد که محصولات تولیدی گالوانیزه و رنگی مشتق گرفته از ورق 2 میل سیاه چه مشتری و تقاضایی داشته باشند، چه نداشته باشند، در طول هفته به طور قطع با ادامه افزایش نرخ ورق سیاه رو به بالا خواهند رفت. طبق اعلام صرافی ملی، قیمت دلار در تاریخ شنبه  98/05/26 '' بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ'' بوده و معادل 11600 اعلام گردید.

در روز یکشنبه اخبار حاکی از آن بود که علیرغم عرضه روزانه حدود 3000 تنی فولاد سبا به بازار ورق 2میل به مقصد کارخانجات مشتریان عمده پروفیل ساز، با این حال حجم قابل عرضه به بازار بسیار محدود بوده و امید به احیای مجدد فولاد گیلان و نورد لوله اهواز برای تنظیم بازار ورق 2 میل بسیار حیاتی می باشد. همچنین در سوی دیگر بازار، نرخ شمش فولادی حوزه القایی در پایان روز یک شنبه با افزایش10 تومانی همراه بود. پایین‌ ترین نرخ معامله شده در حدود 3680 تومان و بالا ترین نرخ معامله شده نیز معادل 3750 تومان بود. در این روز شروع قیمت دلار در صرافی بانک ملی ایران در حدود 11,650 تومان بود.

طبق اخبار گزارش شده در روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸ و با توجه به قیمت ورق گرم 2 میل در بازار آشفته ی این روز ها، گفته شد که تجار قدرتمندی بواسطه عدم واردات این محصول از بازار خارج گردیده اند. طبق آمار و اطلاعات مندرج شده در سایت گمرک و بر اساس طبقه بندی صورت گرفته توسط کارشناسان مجموعه آهن اینفو نسبت واردات به کل حجم محصول وارداتی تخت روندی کاهشی داشته است به طوری که در سال 97 مجموع واردات ورق 2 میل در حدود 150 هزار تن بوده است. مشخصا کاهش 500هزار تنی حجم واردات سال97 در مقایسه با سال96 نتیجه ایی جز حمایت از تولید داخلی نداشته و بر قیمت ورق 2 سیاه نیز تاثیرگذار بوده است. با توسعه و برنامه ریزی کارخانجات تولیدی، 75 درصد از حجم واردات ورق 2 میل در سال 97 کاهش داشته و این میزان در سال 98 به پایین ترین میزان خود در طول سالیان گذشته رسیده است و تمامی مواردی که ذکر شد کمابیش بر قیمت ورق گرم 2 میل موثر واقع شده است. جدا از نوسانات نرخ ارز در سال گذشته وعدم توجیه اقتصادی برای وارد کنندگان، با وجود تجدید تحریم های ناجوانمردانه توسط امریکا، با توجه به مطالبی که بیان شد، فرصتی در اختیار فولادسازان قرار گرفت و این شرکت ها توانستند با حداکثر توان خود تقاضای داخلی را تامین کنند و خدمت شایان توجهی به صنعت فولاد کشور ارائه دهند اما عدم برنامه ریزی به موقع و مناسب و تعطیلی مطلق این کارخانجات، دورنمای تاریکی را از تولید داخلی ورق مورد نیاز بسیاری از صنایع که عمدتا پروفیل سازان می باشند را متصور می سازد.

گفته می شود نرخ شمش فولادی حوزه القایی در پایان روز چهارشنبه در پایین ‌ترین نرخ خود به 3670 تومان رسید و بالاترین نرخ معامله شده نیز معادل 3720 تومان شنیده شد. شروع قیمت دلار در صرافی بانک ملی ایران نیز معادل 11,600 تومان اعلام گردید.
 

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

شنبه 2 شهریور 98