کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

آخرین شنیده ها از حوزه محصولات تخت در هفت روز گذشته

طبق آخرین شنیده ها از حوزه قوطی و پروفیل بر مبنای محصول مبتنی بر ورق، قیمت ورق سیاه ضخامت 2 میل، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ، به خریداران داده شده است. بر این اساس، قیمت پروفیل 2 میل از 5900 تا 6100 تومان اعلام می گردید. بطور کلی در روز های آخر شهریور بازار علیرغم حواشی سیاسی روزهای گذشته در کلیه محصولات فولادی در مقایسه با آخرین نرخ بدون تغییر اعلام می شد. همچنین در این موعد، نرخ ارز در بازار آنچنان نوسانی نداشت و بسیاری از تجار با در نظر گرفتن این موارد کماکان در فروش محصولات خود به مشکل برخوردند. ️با شروع مهرماه نیز، انواع ورق روغنی بدون تغییر  گزارش شد. تقاضای خودروسازان به دلیل وجود تحریم ها کاهشی می باشد و جایگزین قوی وجود ندارد. انواع ورق سیاه همزمان با کاهش نرخ ها در بورس کالا (بخصوص ضخیم) که بصورت محدود و پراکنده معامله می ‌شد با کاهش 50 تا100 تومانی همراه بود، و تعداد فروشندگان از خریداران بسیار بالاتر بوده است. در خصوص نازک بار بخصوص ضخامت 2 میل وضعیت قیمت امروز نسبت به روز گذشته که افزایشی بود با کاهش تا 30 تومان اعلام شد. همچنین در طول هفته هم قیمت ورق گرم ضخیم فولادمبارکه از ضخامت 6 تا 15 تقریبا در اوایل هفته روند ثابتی داشت و پس از اندکی کاهش در روز های اول مهر، مجددا با قیمت ثابت اعلام گردید. طبق آمار آهن اینفو، قیمت ورق گرم طی دو روز آخر شهریور ماه در محدوده 5440 تومان ثابت بود اما با ورود به ماه مهر با کاهش 60 تومانی به 5380 تومان رسید و روند ثابت خود را تاحدودی حفظ کرد.

در روز دوشنبه نیز آمار قطعی معاملات محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا مورخ 98/07/01 از این قرار بود:

ورق گرم B :
تقاضا: 85250 تن، عرضه: 61050 تن، و میانگین قيمت: 47661 ریال

ورق گرم C:
تقاضا: 18260 تن، عرضه: 16500 تن، قيمت میانگین: 45.661 ریال

همچنین در این روز کاهش 85 تومانی ورق گرم B و کاهش 220 تومانی ورق گرم C را شاهد بودیم.
قیمت ورق گرم اکسین اهواز از ضخامت 10 تا 40 نیز در اوایل هفته بین 5280 تا 5400 اعلام می شد که در روز های بعد با کاهش 30 تا 40 تومانی مواجه گردید. در خصوص نازک بار بخصوص ضخامت 2 میل وضعیت قیمت با کاهش تا 30 تومان اعلام شد. گیلان و نورد لوله در محدوده 5400 اعلام می کردند. همچنین در اواسط هفته ای که گذشت، قیمت ورق سیاه کاویان نیز از ضخامت 10 تا 25 در محدوده 5270 تا 5360 تومان شنیده شد.

قیمت ورق های گالوانیزه و قیمت ورق رنگی با چانه زنی خریداران و بصورت توافقی در حال بود. به طور کلی قیمت ورق گالوانیزه و نرخ شیت رنگی شاهد کاهش محدودی بود. البته در برخی ضخامت ها نیز شاهد افزایش اندکی در قیمت ورق گالوانیزه بودیم. اما در کل می توان گفت که قیمت ورق گالوانیزه و رنگی با چانه زنی خریداران و بصورت توافقی در حال انجام است. گرچه بازار این محصول به دلیل کاهش نرخ ارز و محدودیت های صادراتی کمرنگ گزارش می گردید. بیشتر نگاه ها به حضور روحانی و ظریف در نیویورک و احتمال دیدار به ترامپ بوده است. در اواسط هفته نیز بازار در شوک نزولی معاملات بورس کالا بود ولی آنچه انتظار می‌رفت با کاهش هیجانی روبه رو نبود. البته که سطح معاملات بسیار محدود گزارش شد.

قیمت ورق روغنی نیز بدون تغییر بعضا با کاهش 50 تومانی در برخی از ابعاد کم مصرف گزارش شد. قیمت ورق روغنی از ضخامت 50 تا 2 در محدوده 6600 تا 6900 تومان اعلام می شد که در طول هفته نوسانات چندانی را تجربه نکرد. انواع ورق سیاه همزمان با کاهش نرخ ها در بورس کالا (بخصوص ضخیم) که بصورت محدود و پراکنده معامله می‌شود بدون تغییر همراه بود، شرکت‌های کاویان، اکسین، خرم آباد نرخ های خود را کماکان حفظ کرده و کاهشی نداده بودند.

علاوه بر این، ️به اذعان بسیاری از کارشناسان و بازاری ها، فصل تابستان امسال، فصل بسیاری طاقت فرسا وسختی بوده و حد ضرر به اندازه ایی بوده که خیلی ها با ضررهای سنگین کسب وکار خود را تعطیل کرده و صرفا نظاره گر بازار شده اند. البته که دیگر از سودهای نجومی خبری نیست و شرکتها همین که بتوانند پول هزینه های جاری خود را تامین کنند برایشان بسنده است. و به طور کلی می توان گفت: بازار فولاد تشنه هیجان است!

گفته می شود نرخ شمش فولادی حوزه القایی نیز در طول هفته در پایین ‌ترین نرخ خود با قیمتی معادل 3650 تومان ثابت بود و بالاترین نرخ معامله شده نیز معادل 3720 تومان شنیده شد که در اواسط هفته با کاهش 10 تا 20 تومانی مواجه شد اما مجددا در روز پنجشنبه به همان نرخ 3720 تومان بازگشت. شروع قیمت دلار در صرافی بانک ملی ایران نیز در روز شنبه معادل 11,350 تومان اعلام گردید که با کاهش تدریجی خود، در آخرین روز هفته به 11250 تومان رسید.
 

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

شنبه 6 شهریور 98