کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا ترکیه به دلیل افزایش هزینه های انرژی, به افزایش قیمت ادامه می دهند.

 براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ترکیه اعلام کرده اند قیمت محصولات خود را با توجه به دلیل افزایش هزینه های انرژی و افزایش تقاضا برای ورق فولادی افزایش خواهند داد.

در این راستا، شرکت انتقال ، بازاریابی نفت و گاز ترکیه بوتاش (Botas) اعلام کرد قیمت گاز طبیعی برای مصرف کنندگان صنعتی از اول اکتبر ( ۱۰مهر ) را بیش از ۳۷ درصد افزایش می دهد هر چند یک ماه قبل از آن نیز یعنی در اول سپتامبر (۱۰ شهریور) شرکت گاز ترکیه از افزایش ۵۰٫۸ درصدی قیمت گاز صنعتی خبر داده بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: قیمت ورق گرم فولادی ترکیه با ضخامت بالا، پیش بینی می شد پس از افزایش قیمت گاز طبیعی ، به حدود ۷۰۰ دلار به ازای هر تن برسد اما قیمت ورق گرم ترکیه به قیمت ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار به ازای هر تن فوب رسید. همزمان با افزایش قیمت ورق گرم فولادی ، قیمت ورق سرد فولادی نیز در ترکیه روند افزایشی یافت و به حدود  ۸۳۵-۸۰۰ دلار به ازای هر تن رسید.

بازار صادرات و واردات ورق گرم ترکیه

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در بازار صادراتی ترکیه نیز قیمت ورق گرم ترکیه با افزایش جزئی قیمت همراه بود و قیمت ورق گرم صادراتی فوب بندر اصلی ترکیه به ۷۱۰ – ۷۰۰ دلار به ازای هر تن رسید که این رقم قبل از آن  ۷۰۰-۶۷۰ دلار به ازای هر تن بود.

همچنین در بازار وارداتی ورق گرم ترکیه نیز ورق گرم روسیه ۶۲۰-۶۱۰ دلار، ورق گرم هند۶۴۰-۶۳۰ دلار ، ورق گرم چینی ۶۴۵-۶۴۰ دلار به ازای هر تن cfr بود که با توجه به راکد بودن بازار وارداتی ، معاملات وارداتی مهم و قابل توجهی برای ترکیه ثبت نشد.

در ادامه این گزارش با اشاره به بحران اوکراین و روسیه آورده است : اتحادیه اروپا هشتمین دور تحریم خود را با تداوم جنگ اوکراین و روسیه بر محصولات میانی روسیه تشدید کرده است.

در این میان، برخی فعالان صنعت فولاد ترکیه از جمله معاون مدیر اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB) هدف از تحریم های اخیر اروپا را حمایت اتحادیه اروپا از تولیدات داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ذکر کرد . اوگور دالبرر Ugur Dalberer افزود : در تحریم های جدید اتحادیه اروپا فقط روسیه هدف این تحریم ها قرار نخواهد گرفت و بقیه کشورهای تولیدکننده محصولات فولادی نیز مشمول این تحریم ها خواهند شد .

فعالان و کارشناسان بازار ترکیه می گویند روسیه بزرگترین تولیدکننده اسلب فولادی در بازارهای جهانی بوده است بنابراین با تشدید تحریم روسیه ، ترکیه مجبوراست برای تامین نیازهای خود یا تولیدکنندگان جایگزین بیابند و یا خودشان اسلب تولید کنند که به دلیل افزایش قیمت انرژی برق و گاز طبیعی کارخانه های ترکیه اکنون ترجیح می دهند محصولات میانی را وارد کنند.

برای مشاهده منبع خبر اینجا کلیک کنید