به گزارش آهن اینفو ، شرکت‌های فولادی تولید کننده  اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حجم صادرات محصولات فولادی تخت را به میزان ۴۲۲.۵ هزار تن اعلام کرده‌اند، که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، حدود ۶۸ درصد کاهش داشته است. این افت قابل توجه در حجم صادرات فولاد اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۳، به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی در این کشور اتفاق افتاده است.

همچنین، با توجه به آمار های کارشناسان ،درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی تخت از اوکراین در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ به ۳۰۸.۳ میلیون دلار رسیده، که با کاهش ۷۲.۴ درصدی با توجه به مدت مشابه  سال قبل همراه بوده است. این کاهش ناشی از کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی و نیز کاهش حجم صادرات در نیمه اول سال ۲۰۲۳ است.

به علاوه، حجم محموله صادراتی محصولات فولادی نورد تخت از اوکراین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۲۲.۹۳ هزار تن رسیده است، که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۲، ۵.۶ درصد افزایش داشته است. که این افزایش به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی و نیز بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی در اوکراین رخ داده است.

به طور کلی برای بهبود وضعیت بخش فولادی اوکراین، نیاز است تا با ایحاد ساختار و سیاست درست در راستای افزایش تولید و صادرات محصولات فولادی تخت مانند ورق گالوانیزه و ورق گرم و... دوباره شیب صعودی به خود بگیرد و با افزایش صادرات کیفیت محصولات فولادی خود را ارتقا دهد تا بتواند به عنوان یکی از قطب های فولاد اروپا به کار خود ادامه دهد.