کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت انواع ورق چه روندی را دنبال خواهد کرد؟ /سمت و سوی قیمت های بازار چگونه است؟!

در هفته ی گذشته بازار محصولات فولادی آغاز کار خود را با ثبات قیمت در حوزه مقاطع و همچنین ثبات قیمت در حوزه ورق آغاز کرد. از لحاظ سمت و سوی قیمت های بازار ارز بنا بر شنیده ها نیز طبق قیمت گذاری نرخ ارز در صرافی ملی در روز شنبه، دلار آمریکا معادل 11,900 تومان اعلام شده بود که نسبت به قبل ۱۰۰ تومان افزایش داشت اما در روز های بعد اغلب با کاهش ۵۰ تومانی مواجه بود و بنابراین در روز های یکشنبه و دوشنبه با قیمت 11,850 تومان معامله شد. اما همانطور که گفتیم قیمت ورق گرم، قیمت ورق سرد، قیمت ورق گالوانیزه و همچنین قیمت ورق رنگی در اوایل هفته ای که گذشت تقریبا در همه موارد با ثبات گزارش گردید. در حوزه قوطی و پروفیل نیز بنا بر شنیده‌ ها تا این لحظه، معاملات این گروه با ثبات همراه نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه دو هفته گذشته گزارش شد. در روز شنبه پروفیل بر مبنای ورق ضخامت 2 میلی متر بیشتر در محدوده 6100 تا 6200 تومان در هر کیلو گزارش گردید. در روز سه شنبه مورخ 15 مردادماه از ابتدای صبح، با افزایش محدود تقاضا از سمت عرضه تلاش‌هایی برای افزایش نرخ انواع ورق فولادی در برخی از کانال های تجار و تولیدکنندگان مشاهده شد که تا حدودی موفق هم شدند و افزایش حدود 50 تا 80 تومانی بخصوص برای ضخامت 2 میل شاهد بودیم. روز سه شنبه از معدود روزهایی بود که نرخ فروش اسکناس دلار حاشیه بازار پایین تر از نرخ رسمی صرافی معامله می شد.

با توجه به عملکرد مثبت بانک مرکزی در خصوص کنترل نوسانات نرخ ارز و حضور دائن و پایدار، عملا عامل نرخ ارز در محاسبات خریداران و بازاریان کمی فاصله گرفته و بازار راه خودش که عرضه و تقاضا می باشد را پیدا نموده است. بنابراین در روز سه شنبه نیز قیمت دلار همان مسیر ۱۱۸۵۰ تومان روز های قبل خود را ادامه داد.

 

خبر جدید هفته ی گذشته این که: عرضه شمش در بورس کالا مجددا پس از وقفه 2 هفته ای از سر گرفته شد، که در مجموع عرضه حداکثر 60000 تن شمش فولادی ( قوس) برای فرونشاندن عطش تقاضای داخلی حوزه نورد با نرخ پایه حدود 3269 تومان در نظر گرفته شده بود. مشخص است که شرکت های فولادساز توانسته اند نرخ پایه خود را تثبیت کنند.

در روز چهارشنبه، قیمت ورق سیاه نازک  بواسطه عدم وجود محصول 2 گیلان در بازار این ضخامت متقاضی بیشتری داشت و نوسان 50 تومانی در این روز را تجربه کرد، ولی قیمت ورق سیاه ضخیم در نرخ های اعلامی بازار، تغییری پیدا نکرد و نرخ ها کماکان نزولی گزارش شد.

قیمت ورق روغنی نیز در برخی از ضخامت ها بواسطه نبود موجودی قابل قبول افزایش تا 50 تومانی داشت، با این حال مقاومت از سمت خریدار زیاد بوده و قدرت چانه زنی بالایی داشتند. قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق رنگی شاهد ثبات بود. همچنین حجم فروش گالوانیزه از شرکت‌های تولیدی مختلف بسیار بالا، ولی تقاضا بسیار کم رنگ بوده است.

از سوی دیگر نرخ شمش فولادی حوزه القایی در پایان روز سه شنبه با افزایش حدود 30 تومانی همراه بود و طبق گزارشات، پایین‌ترین نرخ معامله شده 3800 و بالاترین نرخ معامله شده معادل 3900 تومان اعلام شده است. در بازار ارز نیز قیمت دلار آمریکا 11,800 تومان اعلام شد.

خلاصه بازار در روز چهارشنبه 16 مرداد ماه 1398 از این قرار بود که: بازار مقاطع محصولات فولادی تقریبا افزایش حدود 20 تومانی داشت و در بازار ورق تنها قیمت ورق گرم 2 میل شاهد افزایش تا 50 تومانی بود. همچنین در بورس کالا، عرضه های متنوع شمش را داشتیم. این در حالی است که آخرین عرضه مربوط به 5 مرداد ماه بوده است.

با نگاهی به فاصله حداقل و حداکثر نرخ شمش معامله شده در خصوص عرضه کنندگان شمش در مورخه 16 مرداد 1398 بصورت تقریبی این فاصله قیمتی  بشرح زیر است:

شمش ذوب آهن اصفهان حدود 33 تومان

شمش فولاد خراسان حدود 59 تومان

شمش فولاد خزر حدود 30 تومان

شمش فولاد خوزستان حدود 60 تومان

شمش فولاد کاوه جنوب کیش حدود 199 تومان

اختلاف فاحش فولاد کاوه جنوب کیش هم مورد تایید ناظر بورس کالا قرار گرفت، این در صورتی است که این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها بواسطه حمل و دوری از مراکز نورد از قیمت پایین تری برخوردار بود!

 در بازار اواخر هفته قیمت ورق سیاه نازک فقط در ضخامت 2 میل شاهد افزایش 50 تومانی بود. این درحالی است که در قیمت ورق گرم ضخیم بار شرایط کاملا متفاوت است و روند نزولی گزارش گردید.

نبود ورق 2 میل گیلان بواسطه تعطیلی بطور قطع در شرايط بازار این ضخامت در روز های آتی تاثیرگذار خواهد بود. قیمت ورق روغنی نیز در برخی از ابعاد تقاضای بیشتری دیده شد و تقریبا قیمت های روز گذشته را اعلام کردند. در محصولات پوششی نسبت به روز گذشته تغییراتی ملاحظه نشد. قیمت ورق رنگی نسبت به روز گذشته بدون تغییر اعلام شد. گذشته از موارد مذکور کنترل و کاهش نرخ ارز امروز توسط بانک مرکزی در تعیین نرخ های بازار بی تاثیر نبوده است. اواخر هفته گذشته تقریبا روز های باثباتی بود. و دلار هم همان 11,800 تومان معامله گردید.

 

تیم تحلیلی آهن اینفو

شنبه ۱۹ مرداد