کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

افت و خیز های بازار فولاد در روز های گذشته

طبق اخبار و گزارشات تیم تحلیلی آهن اینفو در هفته ای که گذشت بازار محصولات فولادی نسبت به دو هفته گذشته نسبتا فراز و نشیب بیشتری داشت، در حالی که در دوره ی زمانی مذکور بیشتر شاهد ثبات بودیم. بطور مثال قیمت ورق گالوانیزه پس از دو الی سه هفته ثبات، طی هفت روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت. بر این اساس طبق آمار آهن اینفو، در اواسط هفته قیمت ورق گالوانیزه در همه ی ضخامت ها کاهش 50 تا 100 تومانی را تجربه کرد و در اواخر آن مجددا روند ثبات را در پیش گرفت. علاوه بر این، تقریبا در کل هفته در بازار ضخیم و نازک ورق سیاه اعلام قیمت‌ها بصورت پراکنده بود و بسیاری از فروشندگان عمده کماکان در فروش های خود به مشکل برخوردند. در اوایل هفته محدوده قیمتی ضخیم و نازک مبارکه ضخامت 3 تا 15 از 5400تا 5500 تومان  اعلام می شد. در محصولات نازک نیز قیمت ورق سیاه 2 میل از 5700 تا 5850 در نوسان بود. همچنین مسئله ای که در هفته پیش جالب توجه بود، این که معامله گران شاهد اعلام بار عمده ورق نورد اهواز و گیلان بودند. بر این اساس قیمت ورق گرم 2 میل نورد در محدوده 5550 و قیمت ورق گرم 2 میل گیلان نیز در محدوده 5700 اعلام می گردید. اما در اواخر هفته، بر خلاف روز دوشنبه که قیمت ورق گرم 2 روند نزولی خود را طی می کرد و با شروع نرخ دلار 11.300 ریالی و افزایش 150 تومانی همراه شده بود، این روند متوقف شد . البته خریداران انتظار کاهش بیشتری برای این ورق را داشتند. در سایر محصولات بازار هم به کل نخر شده و حجم بالای موجودی تجار را سردرگم کرده و این، وضعیت آتی بازار رو پیچیده تر از گذشته کرده است.

برای دیگر محصولات فولادی نیز، گفته می شود که قیمت ورق سرد، قیمت ورق اسیدشویی و قیمت ورق رنگی تغییرات محسوسی مشاهده نشده و قطع به یقین در چند روز آینده نیز اتفاق خاص قیمتی برای این محصولات مشاهده نخواهیم کرد. از سوی دیگر بالاترین نرخ معاملات شمش القایی نیز با افت 20 تومانی نسبت به اوایل هفته، به 3620 تومان رسید و پایین ترین نرخ معامله آن نیز در حدود 3700 تومان ثابت بود.

شواهد دال بر این است که با توجه به رکود بازار فولاد به دلیل کمبود تقاضا و تشدید فشار های مالیاتی، قیمت انواع ورق و آهن در هفته گذشته در بازار تاحدودی با کاهش همراه بود. به گفته فعالان جذابیت سفته بازی بسیار کمرنگ شده است و درحال‌حاضر بازار کشش قیمت‌های پایه بورس را ندارد و با تداوم رکود شاهد تفاوت قیمت‌ها بین بازار و بورس خواهیم بود.

گفتنیست قیمت دلار در هفته ای که گذشت، قیمت دلار در روز یکشنبه  در بالاترین حد خود به 11350 تومان رسید و پایین ترین نرخ اعلامی آن نیز در روز سه شنبه و در حدود 11300 تومان اعلام گردید.

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

شنبه 16 شهریور 98