کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

آخرین شنیده ها از حوزه محصولات تخت در هفت روز گذشته

طبق️ آخرین شنیده ها از حوزه قوطی و پروفیل بر مبنای محصول مبتنی بر ورق ضخامت 2 میلی متر، بدون تغییر نرخ  نسبت به روز دوشنبه بعضا با کاهش تخفیفات در برخی از مبادی این حوزه حکایت دارد. بر این اساس قیمت پروفیل از 5500 تا 5650 تومان اعلام می گردید. بطور کلی در روز های گذشته شاهد فعالیت چندانی در بازار محصولات تخت فولادی نبودیم چرا که هفته گذشته با دو روز تعطیل در اواسط آن، باعث شد تا حدودی تکاپوی خریداران و معامله کنندگان در بازار کم تر شود و بسیاری هم از این فرصت استفاده کرده و کل هفته را در تعطیلات بسر می بردند. اما خبر خوشحال کننده و‌مسرت بخش در اولین روز ربیع الاول، برای تولید کنندگان لوله و‌پروفیل فولادی این بود که سیف ا...امیری، مدیر کل صنایع فلزی صنایع و معادن صمت در پاسخ دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی در خصوص چرایی تاخیر سه هفته ای در اجرای دستور وزارت صمت مبنی بر غیرقانونی بودن اخذ مابه التفاوت خرید محصولات فلزی، اظهار داشت: بدنبال راهکار اجرایی هستیم و ظرف هفته آینده این موضوع کاملا حل خواهد شد و هیچگونه مشکلی در این خصوص با توجه به دستورات ارایه شده وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، خبر دیگری که در هفته گذشته در بازار لوله و پروفیل شنیده شد این بود که صادرات انواع لوله و پروفیل فولادی توسط تولید کنندگان و نمایندگان رسمی آن ها نیاز به هیچ مجوزی ندارد. در اول آبانماه ۹۸ سرقینی در نامه ای به میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار تاکید کرد: صادرات لوله و پروفیل فولادی توسط تولید کنندگان و نمایندگان رسمی آن ها نیاز به هیچ مجوزی ندارد. در این نامه سرقینی از دبیر سندیکای لوله وپروفیل خواستار رعایت دقیق تعهد ارائه شده توسط سندیکا در مورد تنطیم بازار داخل کشور شده است.

در هفته ای که گذشت نرخ ارز در بازار نوسانی نداشت و از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه 11050 تومان اعلام می گردید. در خصوص قیمت ورق سیاه همزمان با معلق بودن بازار، تغییرات چندانی مشاهده نشد. طبق آمار آهن اینفو، قیمت ورق گرم ضخامت 6 تا 12، طی روزهای اخیر در محدوده  5450 تومان اعلام می شد اما ضخامت 15 به 5480 تومان هم می رسید. در روز دوشنبه نیز آمار معاملات مچینگ محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا از این قرار بود:

ورق گرمB
45.282 ریال و حجم معامله: 5.154تن

ورق گرم  C  
44.140 ریال و حجم معامله: 10.056 تن

در معاملات روز دوشنبه شاهد افزایش نامحسوس ورق سیاه نازک و ضخیم در بازار بودیم. روند خفیفی که از ابتدای هفته شروع شده بود. این افزایش بیشتر هم بر روی ورق های سیاه مبارکه بوده و برای سایر شرکت‌های تولید کننده افزایش آنچنانی مشاهده نگردید. قیمت ورق گرم 2 میل افزایش حدود 100 تومانی داشته ولی با توجه به رکود و عدم معامله بواسطه این تعطیلی ها احتمال برگشت مجدد قیمت‌ها بالاست. 
در اواخر هفته گزارش‌های میدانی بازاری آرام و کم تحرک همراه با ثبات نسبی البته کاهش تخفیفات برای کلیه محصولات فولادی را نشان می داد. در بازار مقاطع شاهد افزایش حدود 20 تومانی بودیم. ولی در محصولات تخت با ثبات گزارش شد. در بازار ورق نیز روند قیمت های بازار بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه بود. البته بسیاری از تجار دست نگه داشته و در انتظار بهبود و افزایش نرخ ها در روزهای آتی می باشند. همچنین در صورت  عدم اتفاق خاص سیاسی که خارج از حوزه پیش بینی ها می باشد، به نظر نمی‌رسد اتفاق خاصی را شاهد باشیم و منطقا روند کاهشی ادامه دار با سرعت پایین باشد. اما بطور کلی در هفته ای که گذشت قیمت ورق سیاه نازک و ضخیم بدون تغییر گزارش شد و سطح معاملات بسیار محدود بود، قیمت ورق گرم اکسین اهواز از ضخامت 10 تا 40 در هفته قبل بین 5390 تا 5280 تومان اعلام می شد. قیمت ورق سیاه کاویان نیز از ضخامت 10 تا 25 تقریبا ثابت باقی ماند.

قیمت ورق روغنی در برخی از ضخامت ها کاهش 50 تومانی داشته، و موجودی و ابعاد قابل فروش در بازار قابل توجه است. قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق رنگی هم همچنان ثابت گزارش شد. گفته می شود نرخ شمش فولادی حوزه القایی نیز در طول هفته در پایین ‌ترین نرخ خود با قیمتی معادل 3720 تومان بود و بالاترین نرخ معامله شده نیز معادل 3820 تومان شنیده شد که در اوایل هفته با افزایش 10 تا 20 تومانی مواجه شد.
 

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

شنبه 11 آبان 98